עברת באדום? לא תוכל להיות עד בחופה

רב הגרעין התורני בלוד החליט להילחם בתאונות הדרכים ובכוונתו להעלות במועצת 'צהר' את היוזמה, לפיה עברייני תנועה לא יוכלו לשמש כעדים בחתונות, "רבני קהילה לא יכולים לשתוק כשמשפחות שלמות נמחקות בכבישים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/18 13:13 כז בחשון התשעט

עברת באדום? לא תוכל להיות עד בחופה
זירת התאונה בצומת פצאל, צילום: דוברות מד"א

האם בקרוב עברייני תנועה לא יוכלו לשמש כעדים בחופות? רב הגרעין התורני בלוד, הרב ישראל סמט, הצהיר היום (שני) כי יפנה למועצת ארגון רבני 'צהר' כדי שיאשרו את יוזמתו במלחמה נגד עבירות התנועה.

הצעתו של הרב סמט עלתה בעקבות תאונות הדרכים הרבות בישראל, ובמיוחד השתיים האחרונות בכביש 90 שגבו את חייהם של 14 בני אדם.

"אנחנו כרבני קהילה, מנהיגי ציבור לא יכולים לשתוק כשמשפחות שלמות נמחקות בכבישים", הוא ציין והוסיף כי "זה זמן לחשבון נפש עם עצמנו, האם אנחנו באמת מצייתים כל העת לחוקי התנועה? האם אנחנו באמת עושים הכל כדי למנוע תאונות?".

מלבד הצורך בהתבוננות אישית ופנימית, הדגיש הרב סמט כי יש צורך בפעולות מעשיות גם ברמת הקהילה, ובהובלת הרבנים, "כקהילה אפשר לומר- עבריין תנועה מוכרז לא יוכל להיות עד בחופה. אני מאמין שאמירה כזו תגרום לכולנו לעשות חושבים".

חתונה

האם עבריין תנועה לא יוכל לשמש כעד? חתונהצילום: shutterstock

לפניית 'כיפה' ציין רב הגרעין בלוד כי "יתמוך בכל צעד שניתן לעשות הלכתית כנגד עברייני תנועה", ולא יסתפק רק בפסילתו לעדות. בנוגע לדרכי אכיפת הסנקציה, במידה ותאושר מבחינה הלכתית, הוא הוסיף כי תחילה היא תחול על מי שהוכרז על ידי המשטרה כעבריין תנועה ובהמשך יישאל כל מועמדת לעדות האם הוא שומר על חוקי התנועה הבסיסיים כמו, "אי חציית קו רצוף, נסיעה ברמזור אדון וכדומה". 

אתמול נהרגו בתאונת דרכים בצומת פצאל שבבקעת הירדן 6 בני אדם לאחר שמשאית סטתה מנתיבה והתנגשה בעוצמה ברכב ההסעות שבו נסעו. בשבוע שעבר על אותו הכביש, סמוך לים המלח, התנגש רכב ברכבם של בני משפחת עטר מפסגות וכתוצאה מכך נהרגו בני הזוג וששת ילדיהם.

יש לציין כי כבר לפני עשור פסק רב הישוב עתניאל, הרב רא"ם הכהן כי עבריין תנועה פסול לעדות, ולכן אסור לו לשמש עד קידושין בחופות. בראיון ל- ynet אמר כי "אדם שחוצה קו לבן ומצפצף על החוק הוא מבחינתי רוצח שצריכים להוקיע אותו, וגם נסיעה באור אדום היא מעשה בלתי נסלח. מדובר בחובה הלכתית מוחלטת, וזה בכלל לא נושא לדיון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן