יוגב: "יש פתרון לעשירים – אין לך כח לזוגיות? קנה ילד"

לקראת דיון בנושא בכנסת, יצא חבר הבית היהודי נגד חוק הפונדקאות, ואמר: "המשפחה הטבעית היא אמא, אבא וילדים. מי נתן לנו רשות להביא ילדים מראש למצב חסר?" המגיש אסף ליברמן תקף: "אתה מדבר שטויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/18 12:54 כו בתמוז התשעח

יוגב: "יש פתרון לעשירים – אין לך כח לזוגיות? קנה ילד"
אחרי לידה, צילום: shutterstock

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת תקיים היום (ב') דיון חוזר בחוק הפונדקאות, במטרה לאפשר גם לגברים להשתמש בפונדקאית במקרה של רווקות או גברים חד מיניים. בשבוע שעבר הצביעה הוועדה על החוק ללא הסעיף המדובר. 

בהמשך לדיון, נערך הבוקר עימות בין ח"כ מירב בן ארי מכולנו לבין ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, בתוכנית קלמן-ליברמן ב"כאן רשת ב".  

לדברי יוגב, "החוק הזה פתח את האפשרות גם לנשים שנמנע מהן פרי בטן ומאפשר להן ללדת, להביא ילדים לעולם, ותמכתי בכך. אבל היסוד הוא, שהמשפחה הטבעית היא אמא, אבא וילדים, זה תולדות אנושות. הילד הוא יצור חי, שזכאי לאבא ואמא, וגם הפסיכולוגיה יודעת את זה". 

הוא הוסיף כי "ילד מחפש את השייכות לאמו, ובפונדקאות כזו הוא לא ידע מי אמו. יש מצבים של חוסר, פטירה או גירושין, אבל לא היינו רוצים בהם לכתחילה. מי נתן לנו את הרשות להביא את הילדים מראש למצב חסר?" במהלך העימות המגיש אסף ליברמן זעם על דבריו של יוגב וטען כלפיו: "אתה פשוט מדבר שטויות".

יוגב הוסיף ואמר כי "החוק לא נגד להטב"ים ספציפית. אבל שוו בנפשכם, כל גבר רווק יוכל לקחת פונדקאית, ולקנות ילד. אדם שאין לו כח להשקיע בזוגיות, כי גידול ילד וזוגיות דורשים השקעה. יש פתרון לעשירים – אין לך כח לזוגיות? קנה ילד. אבל אנחנו מאמינים בערך המשפחה, זה ערך יהודי בסיסי. זה ערך מקובל גם בעולם כולו, אפילו בעולם המוסלמי והנוצרי. 

אנחנו מאמינים בחיזוק המשפחה ובטובת הילד. עמדתה של היהדות ותורת ישראל, העמדה של העולם המוסרי, שהמשפחה הבסיסית, של אבא אמא והילדים, היא המשפחה הבסיסית, היא העבר ההווה והעתיד. זו המשפחה שאליה אנחנו מחנכים. אנחנו רוצים לראות את השונות וההשלמה של אמא ואבא. 

"אם יש שונות, אם יש קשיים, יש לנו איך לטפל בזה, ויש לתורת ישראל מה להגיד. אבל, לא מראש להוליד ילד לעולם חסר בו הוא מחפש את השייכות שלו".