"יש לדאוג קודם לחלש, לפני הורדת מס למוצרי מותרות"

בתגובה לפרסום תוכנית "נטו הוזלות" של שר האוצר, אמר ח"כ מוטי יוגב כי השוואת קצבת הנכים הקשים לשכר המינימום דחופה יותר מהורדת המכסים. הוא איים גם שלא לתמוך בקואליציה אם לא יאושרו 45 מיליון שקל שיועדו למיגון האוטובוסים ביו"ש

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 13:10 כג בכסלו התשעח

"יש לדאוג קודם לחלש, לפני הורדת מס למוצרי מותרות"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

חבר הכנסת מוטי יוגב מהבית היהודי, שמשמש כחבר ועדת העבודה והרווחה, הגיב היום (שני) על תוכנית "נטו הוזלות" שהציג שר האוצר משה כחלון, ומתח ביקורת על סדרי העדיפויות. לדבריו, לפני הורדת מיסים על מוצרי צריכה יש להשוות את קצבת הנכים הקשים לשכר המינימום.

לדברי יוגב, "השוואת קצבת הנכים הקשים שאינם יכולים לעבוד, מ-2,342 שקל לשכר המינימום העומד כיום על 5,300 שקל, זה ענין חיוני. חובתנו, חובת הכנסת והממשלה, להצביע בעדו. זו הקצבה המינימלית למחיית אדם, זו חובת החברה הבריאה במדינה יהודית ודמוקרטית, לתת למי שנפגע ובעל מוגבלות ביכולותיו.

"כמובן, יש מקום למבחן הכנסה וממון אך חיוני שנאפשר גם לנכים לעבוד עד גובה שכר המינימום, בלא לפגוע בקצבת נכותם. החלטות אלו צריך היה לקבל אתמול, בוודאי לא בפעימות של ארבע שנים קדימה, לכל היותר בתקציבי 2019-2018, בוודאי במציאות בה יש עודפי תקציב.

"על מדינת ישראל לדאוג בראש ובראשונה לחלש, לנכה ולבעלי המוגבלויות, לפני ההשקעה בהורדת מס למוצרי מותרות, כפי שפרסם היום האוצר. זו חובתנו המוסרית לנכים, ויפה שעה אחת קודם".

יוגב התייחס גם לשני פיגועי ירי על אוטובוסים, שאירעו בשבוע האחרון ברחבי יהודה ושומרון, לאור דחיות של יותר מחצי שנה באישור התקציב למיגון אוטובוסים ביו"ש, ואמר: ״לא צריך לחכות לכך שמישהו ייהרג בפיגוע ירי. חצי שנה של עיכובים מיותרים הם די והותר, אם היום לא יאושרו בוועדת הכספים 45 מיליון שקל שיועדו למיגון האוטובוסים ביו"ש, תיפסק תמיכתי בקואליציה וההצבעות במליאה תהיינה חסרות, עד שיאושר תקציב מיגון האוטובוסים לתחבורה הציבורית ולהיסעי התלמידים ביו"ש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן