יד לאחים מאשימים: "משטרת ישראל התנהלה באופן רשלני בטיפול ובאיתור הנעדרת"

המשטרה התגאתה ב"מקצועיותם של השוטרים" אבל בארגון יד לאחים שליוו את המקרה של היעלמותה של מיכל חלימי שנרצחה בידי בן זוגה הערבי תוקפים את המשטרה: "המשטרה מתמהמת ואינה עומדת על חומרת הדברים והתמרורים האדומים שעולים לאורך כל הדרך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/17 14:22 י באב התשעז

יד לאחים מאשימים: "משטרת ישראל התנהלה באופן רשלני בטיפול ובאיתור הנעדרת"
מוחמד חארוף שהודה ברצח מובל לבית המשפט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היום הותר לפרסום כי בן זוגה של מיכל חלימי ז"ל שנעדרה במשך שבועות פוענחה על ידי המשטרה: מוחמד חארוף, ערבי משכם שניהל מערכת יחסים עם חלימי, הודה כי רצח אותה בחודש מאי כשהיא נמצאת בהיריון מתקדם. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.

בארגון 'יד לאחים' שליוו את המקרה מתחילתו מאשימים את המשטרה בהתמהמהות בפעילות לאיתורה: "למרות סימנים והצלבות שונות שביצענו ואשר הצביעו על כך שמיכל נעדרת מביתה שלא מרצונה- נראה כי משטרת ישראל פעלה באופן רשלני מאז הגיש הבעל תלונה על היעדרותה של אשתו והתמהמה בפעילות לאיתורה".

"בנוסף", אומרים ביד לאחים המטפל במקרים רבים דומים של נערות יהודיות שיוצרות קשר זוגי עם ערבים, "ללא תיאום מול המשפחה ולמרות שהובטח לה כי עד יום ראשון לא יוסר צו איסור הפרסום- גילו במשפחה הבוקר במפתיע כי הצו הוסר ודבר הרצח פורסם בכל כלי התקשורת מספר שעות לפני הלוויתה של מיכל ז"ל. התנהלות המשטרה במקרה הזה מצטרפת להתנהלות במקרים נוספים אותם ליווינו בעבר בארגון- כשהמשטרה מתמהמת ואינה עומדת על חומרת הדברים והתמרורים האדומים שעולים לאורך כל הדרך".

בארגון מדגישים כי לא מדובר ברצח על רקע רומנטי: "אסור שיהיה ספק בעניין- הצגת הרצח כאילו מדובר ברצח על רקע רומנטי בלבד מנותקת מהבנת המצב. מיכל ז"ל נרצחה גם עקב היותה יהודייה- הרקע הלאומני הוא חלק בלתי נפרד מהסיפור הזה. היא חלק מסטטיסטיקה ארוכה של נשים יהודיות שנקלעות לקשר רומנטי עם ערבים ומוצאות את עצמן במערכת יחסים אלימה וחונקת. ב"יד לאחים" אנו נתקלים במקרים מסוג זה באופן קבוע ומנסים לסייע ולתמוך באותן נשים להיחלץ בדרך לבניית חיים חדשים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן