הותר לפרסום: הנעדרת מיכל חלימי נרצחה על ידי בן זוגה משכם

גופתה של מיכל חלימי מהיישוב אדם בבנימין, שהייתה בחודש השמיני להריונה, אותרה השבוע, הבוקר הותר לפרסם כי בן זוגה, מוחמד חארוף משכם, נעצר בחשד שרצח אותה. הוא שחזר את הרצח, סיפר שחנק אותה והטיח אבנים בראשה. "רציתי לשחרר אסירים", אמר החשוד בבית המשפט

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/17 11:27 י באב התשעז

הותר לפרסום: הנעדרת מיכל חלימי נרצחה על ידי בן זוגה משכם
מיכל חלימי

משטרה פיענחה את הרצח האכזרי של מיכל חלימי (29), שהתגוררה בביישוב אדם במועצת בנימין. מוחמד חארוף, ערבי משכם שניהל מערכת יחסים עם חלימי, הודה כי רצח אותה בחודש מאי כשהיא נמצאת בהיריון מתקדם. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.

בבית המשפט השלום בירושלים טען היום (רביעי) הערבי כי "רציתי לחטוף אותה ולהחליף את האסירים". הוא הכחיש שהיתה ביניהם מערכת יחסים ואיים "להרוג את כל היהודים, לא מספיק לי אחד".

נזכיר כי בסוף חודש מאי התקבל במשטרת ישראל דיווח על היעדרותה של מיכל חלימי בת 29, המתגוררת באחד היישובים שבגזרת בנימין.

נפתחה חקירה ונעשו ניסיונות לאתרה.  במסגרת החקירה, עלה כי הנעדרת עזבה מרצונה וככל הנראה שוהה בביתו של צעיר פלסטיני תושב שכם עמו הייתה במערכת יחסים. מאיסוף ממצאים ראשוניים, בכלל זה בפייסבוק של השניים, נראו תמונות משותפות והצהרתם בדבר כוונתם להתארס.

עם התפתחות החקירה, נעצר החשוד עמו הייתה בקשר וכבר בשלב הראשון של חקירתו עלו סתירות לעניין מקום שהותה של הנעדרת, עובדה שהעלתה את החשד למעורבותו בהיעדרותה.  בשלב זה החליט מפקד המחוז, ניצב משה ברקת, להטיל  את המשך החקירה על היחידה המרכזית. 

חוקרי היחידה המרכזית ניהלו תחילה חקירה סמויה, במסגרתה החלו באיסוף ממצאים תוך ביצוע פעולות חקירה מגוונות ובהן שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שחיזקו את החשד כי הנעדרת אינה בין החיים. עם התקדמות החקירה ותחת צו איסור פרסום, נעצרו מעורבים נוספים תושבי טייבה עימם החשוד היה בקשר. 

במהלך חקירתם מסרו כי בין החשוד והמנוחה הייתה מערכת יחסים, וביום היעדרותה, נפגשו השניים באזור חולון ושם ככל הנראה בוצע הרצח.  בתאריך 24.7.17 ולאחר שבלשי היחידה, ערכו סריקות נרחבות באזור חולות חולון, אותרה גופת המנוחה שזוהתה במכון לרפואה משפטית.

החשוד, נחקר מספר פעמים, הודה ושיחזר את מעשה הרצח. על פי גרסתו פגש את המנוחה באזור חולון, חנק אותה, הטיח אבנים בראשה, כיסה את גופתה ועזב את המקום ברכבה.

מהמשטרה נמסר כי 'מקצועיותם של החוקרים, ביצוע פעולות חקירה מתוחכמות ושימוש מושכל באמצעים טכנולוגיים מתקדמים בחקירה מסועפת ומורכבת זו, הביאה לפיענוח ולגיבוש תשתית ראייתית נגד החשוד ברצח'. היום בבית משפט השלום בירושלים תוגש בקשת הצהרת תובע ובימים הקרובים פרקליטות מחוז תל אביב תגיש כתב אישום בגין רצח ועבירות נוספות.