טראמפ: "הגיע הזמן להכיר בריבונות ישראל על הגולן"

נשיא ארצות הברית רמז על הצעד הבא של של הבית הלבן ביחס להתיישבות הישראלית הרמת הגולן. נתניהו: "בעוד איראן מנסה להתבסס בסוריה כדי להשמיד את ישראל, הנשיא טראמפ נוהג באומץ. תודה לך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/19 19:29 יד באדר ב'

טראמפ: "הגיע הזמן להכיר בריבונות ישראל על הגולן"
טראמפ בביקורו בישראל, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, צייץ הערב (ה') בטוויטר על כוונת ארצו להכיר בריבונות הישראלית על רמת הגולן וגרר גל תגובות אוהדות בישראל.

"הגיע הזמן שארצות הברית תכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן", צייץ טראמפ, שדיווחים על כוונתו לעשות זאת באופן רשמי עלו לאחרוננ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו הגיב להודעה וצייץ כי "בזמן שבו איראן מעוניינת להשתמש בסוריה כאמצעי להשמדת ישראל, הנשיא טראמפ מכיר באומץ בריבונות הישראלית ברמת הגולן. תודה לך, הנשיא טראמפ".

אזעקות בגולן

רמת הגולןצילום: פלאש 90. מאור קינבורסקי

באיחוד מפלגות הימין אמרו כי הם "מברכים את הנשיא טראמפ על ההכרה היסטורית הצפויה בדבר ריבונותה של מדינת ישראל ברמת הגולן. עם זאת אנו שבים וחוזרים כי אסור שהאמירה הזו תסנוור את עינינו לקראת הנחת תכנית המאה של טראמפ. 

"כאשר זו תונח על השולחן רק חברי איחוד מפלגות הימין יהיו היחידים שמחוייבים באמת לומר לא לוויתור על שטחי מולדת ולא לעקירת ישובים ואלפי משפחות מביתם".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפ חוטובלי, אמרה: "ההכרה של הנשיא טראמפ בריבונות ישראל בגולן היא הישג נוסף למדיניות החוץ של נתניהו. הקדנציה הזאת תזכר בהסטוריה המדינית כקדנציה בה שינה נתניהו את כללי המשחק והביא מקסימום הישגים עם אפס ויתורים".

חוטובלי ופרידמן

חוטובלי ושגריר ארה"ב בישראל צילום: פלאש 90. מתי שטרן

יו"ר תל"ם ומספר 3 ברשימת כחול לבן, משה (בוגי) יעלון, אמר כי הודעתו של טראמפ היא "בשורה אמיתית. זהו צעד חשוב נוסף לאחר העברת השגרירות האמריקאית לבירתנו הנצחית. הנשיא טראמפ מבין כי נוכחותה הביטחונית וההתיישבותית של ישראל בשכונה קשה ומאתגרת כמו שלנו היא הכרח של ממש. זהוגם הזמן לברך את צבי האוזר, חבר מפלגת כחול לבן וראש היחדה למען הגולן שקידם את הנושא בצורה משמעותית בתקופה האחרונה".

תנועת הריבונות הודו ראשיה, יהודית קצובר ונדיה  מטר לטראמפ ותניהו ואמרו כי "אם יימשך הלחץ הפוליטי הדבר יקרה גם ביהודה ושומרון. כמו ברמת הגולן גם ביהודה ושומרון ההחלטה להחלת ריבונות צריכה לעשות את צעדיה הראשונים כאן בישראל. מכאן תיקבע דעת העולם. על ירושלים גילינו נחישות וארה"ב הגיעה בעקבותינו וכך גם מדינות נוספות בעולם. גם סביב רמת הגולן נוצר קונצנזוס ישראלי ואחריו ההכרה האמריקאית. גם ביהודה ושומרון נגיע להכרה בדרך זו הנפתחת בצעד הישראלי".

לדבריהן "כשם שההכרה האמריקאית בריבונות ישראל על הגולן תואמת אינטרסים אמריקאיים אזוריים, כך על אחת כמה וכמה תואמת ריבונות ישראל על יהודה ושומרון אינטרסים שכאלה. הכרת ארה"ב בריבונות ישראל בגולן מהווה מענה להתחזקות ההשפעה האיראנית, רוסית וטורקית על הרמה הסורית ובכלל על סוריה. נסיגה ישראלית אם תהיה חלילה מיהודה ושומרון תהווה בסיס לזרוע נוספת של התמנון האיראני וציר הרשע. נסיגה שכזו והקמת יישות מדינית בלב הארץ תהווה לא רק סכנה לקיומה של ישראל, אלא גם ערעור משמעותי ליציבות האזור. הבנה זו יכולה להביא בעקבותיה הכרה אמריקאית גם בריבונות ישראל על יהודה ושומרון, אך כאמור, הדברים מתחילים בצעד ישראלי".

השתיים הדגישו כי "על ההנהגה בישראל להישמר מלראות בהכרה האמריקאית מנוף להפעלת לחץ מדיני לקראת פרסום "עסקת המאה" של הנשיא האמריקאי, עסקה הצפויה לכלול, כך על פי השמועות וההערכות, הכרה במדינה ערבית בלב הארץ, על אף שזו תהווה סכנה קיומית לעתיד ישראל".