טענה: חיילים סירבו לשים כיפה או ללבוש חצאית ונענשו

חיילי פיקוד העורף נדרשו, בזמן שהעבירו פעילות בבתי ספר דתיים, להתלבש לפי קוד הלבוש שנגד את אורח חייהם. משסירבו התלוננו עליהם אנשי מוסדות החינוך ולטענתם הם רותקו לבסיס. דובר צה"ל: "המקרים לא מוכרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/18 13:50 כ בסיון התשעח

טענה: חיילים סירבו לשים כיפה או ללבוש חצאית ונענשו
חיילות דתיות, צילום: אור תורה סטון

חיילים וחיילות בפיקוד העורף נענשו על ידי מפקדיהם לאחר שסירבו לחבוש כיפה וללבוש חצאית בזמן שהדריכו בבתי ספר דתיים, כך פורסם היום (ראשון) ב'הארץ'.

החיילים היו אמונים על העברת הדרכה, לתלמידי כיתות ה' מבתי ספר המשתייכים לחינוך הממלכתי דתי, בנושא היערכות לשעת חירום.

בפעילות, שנערכה במשך מספר ימים, נדרשו החיילים לחבוש כיפה ואילו החיילות נתבקשו ללבוש חצאיות. משסירבו, התלוננו במוסדות בפני מפקדיהם ולטענת החיילים הם נענשו בריתוק. "קיבלתי עונש ריתוק - שבת בבסיס, בלי שום משפט ובלי שום יכולת להסביר את עצמי", סיפר תומר, אחד החיילים שכבר הספיק להשתחרר, שהעביר הדרכה בבני ברק.

לטענתו, חבריו לשעבר ליחידה ביקשו ממנו להוציא את הסיפור, שאירע לפני מספר שבועות, לתקשורת מאחר ולדבריהם לא מדובר במקרים בודדים אלא בתופעה שפוגעת באורח חייהם של החיילים החילונים, "רוב היחידה מורכבת מחיילים עם אורח חיים חילוני, ופתאום דורשים ממך ללכת עם כיפה על הראש ומהחיילות להגיע עם חצאית צבאית", הוא סיפר.

עוד הוא אמר כי  "זה לא מקרה אחד, יש כמה חיילות שקיבלו ריתוק על סירוב ללבוש חצאית", סיפר. "לאחרונה כולם חוששים אז החיילות נאלצות לצאת עם חצאית צבאית ארוכה בניגוד לרצונן ואמונתן".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מערך מדריכי האוכלוסייה לשעת חירום הינו מערך שמטרתו להכין את הציבור למצבי החירום השונים באמצעות הדרכות בבתי ספר, מוסדות ציבוריים, מרפאות, בתי עסק ועוד. על פי הפקודות לא ניתן לחייב את החיילים והחיילות לחבוש כיפה או ללבוש חצאית במהלך ההדרכות בניגוד לרצונם.

"במידה וההדרכה מתקיימת בבית ספר ממלכתי דתי, ובית הספר מבקש להגיע בלבוש בעל סממנים דתיים, בפני החייל/ת עומדת האפשרות לבחור אם לכבד את הבקשה או לסרב לה. במידה והחייל אינו מעוניין לכבד את הבקשה, לא יחויב להגיע להדרכה בבית הספר הנ"ל. לא מוכרים מקרים בהם הייתה ענישה של חייל/ת בעקבות סירוב לבקשה של המוסד החינוכי".