"טיסת השבת": חרדים תובעים מיליונים מאל על

הנוסעים החרדים ב'טיסת השבת' של אל-על שהמריאה באיחור גדול מניו יורק ולא הספיקה להגיע לישראל לפני כניסת השבת, תובעים פיצויים כבדים מחברת התעופה הישראלית, בנוסף להודעה פומבית כי הנוסעים החרדים לא התפרעו במטוס, בניגוד לפרסומים בתקשורת

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/18 12:34 יב בכסלו התשעט

"טיסת השבת": חרדים תובעים מיליונים מאל על
מטוס אל על, צילום: צילום מסך מיוטיוב

הנוסעים החרדים בטיסת אל על שיצאה מניו יורק לישראל ביום שישי האחרון תובעים מהחברה לשלם פיצוי של 50 אלף שקלים לכל אחד מ־180 הנוסעים החרדים שהיו על המטוס, והחזר כספי של עלויות הטיסה לכל נוסע. כך פורסם הבוקר (ג') ב'ישראל היום'.

מלבד הפיצוי הכספי, דורשים הנוסעים הודעה פומבית מצד החברה על כך שלא היו כל גילויי אלימות מצד הנוסעים החרדים, ועל כך שהשמועות שהופצו לאחר הטיסה היו חסרות בסיס. 

כזכור, טיסה 002 של אל-על מניו יורק לתל אביב יצאה בעיכוב של כמה שעות, וגרמה לסערה במטוס בעקבות החשש שהטיסה תגיע לישראל בשבת. לאחר מכן הוחלט במהלך הטיסה לשנות את המסלול ולהנחית את המטוס באתונה לטובת 180 שומרי השבת שהיו במטוס, כדי שלא יחללו את השבת. 

על פי הפרסומים לאחר נחיתת המטוס בישראל, הנוסעים בטיסה התפרעו בגלל חשש לחילול שבת. "הם קראו: 'תפתחו את הדלת מיד כי לא נספיק לשבת'", על פי עדויות של נוסעים שהיו על המטוס התפתחה אלימות של ממש כלפי דיילות. בסופו של דבר המטוס המריא והטיסה נחתה באתונה כדי לשמור על השבת.

העיתונאי יהודה שלזינגר מ"ישראל היום" היה על הטיסה וטוען שמדובר בפייק ניוז. שלזינגר סיפר לאחר הטיסה: "כמה רוע, הסתה, שיסוי ובעיקר פייק ניוז. תכננתי לעלות פוסט ביום ראשון תחת הכותרת "על אילו חרדים 'רעים' אתם מדברים?" רציתי להתייחס לכל סיפורי העבר נגד החרדים בטיסות ולספר לכם על החרדים שהיו איתי בטיסה. ואז פתחתי במוצ"ש את אתרי החדשות וראיתי כותרת מטורפת על חרדים 'רעים' אחרים ש"דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס".

"הטיסה הייתה אמורה לצאת ביום חמישי בשש וחצי. איחור של שעה וחצי לא הטריד מדי. שלג, קורה. אלא שעל המטוס נודעה הסיבה האמיתית: הדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן. (כל הנוסעים ידעו שיש שלג וצריך להגיע מוקדם והדיילות לא?! אם אני הייתי מאחר היו מחכים לי?!)

ואז, הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים "הדיילות כבר פה", "כבר יוצאים", "אנחנו ראשונים בתור", "נוסעים בנתיב המהיר" , "הפשרה ונוסעים". שלוש שעות במטוס, המון שקרים.