טיסת השבת: החרדים התפרעו? פייק ניוז

במוצאי השבת פורסמה ידיעה בכמה אתרים כי בעקבות טיסה שהתעכבה בניו יורק, חרדים רבים התפרעו מחשש לחילול שבת. יהודה שלזינגר, כתב ישראל היום שהיה על המטוס אומר: "פייק ניוז". צפו והחליטו

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/11/18 19:06 ט בכסלו התשעט

טיסת השבת: החרדים התפרעו? פייק ניוז
טיסת השבת | התפרעו? לא בטוח, צילום: באדיבות יהודה שלזינגר

הערב (ש') התפרסמה ידיעה בכמה אתרים עם הכותרת "טיסת השבת", על המשקל של "טיסת השוקולד" המפורסת בה התפרעו ישראלים בטיסה בגלל שוקולד.

על פי הפרסום, נוסעים בטיסת אל על שהתעכבה בניו יורק התפרעו בגלל חשש לחילול שבת. "הם קראו: 'תפתחו את הדלת מיד כי לא נספיק לשבת'", על פי עדויות של נוסעים שהיו על המטוס התפתחה אלימות של ממש כלפי דיילות. בסופו של דבר המטוס המריא והטיסה נחתה באתונה כדי לשמור על השבת.

העיתונאי, יהודה שלזינגר מ"ישראל היום" היה על הטיסה וטוען שמדובר בפייק ניוז. שלזינגר כתב בדף הפייסבוק שלו: "כמה רוע, הסתה, שיסוי ובעיקר פייק ניוז. תכננתי לעלות פוסט ביום ראשון תחת הכותרת "על אילו חרדים 'רעים' אתם מדברים?" רציתי להתייחס לכל סיפורי העבר נגד החרדים בטיסות ולספר לכם על החרדים שהיו איתי בטיסה. ואז פתחתי במוצ"ש את אתרי החדשות וראיתי כותרת מטורפת על חרדים 'רעים' אחרים ש"דחפו דיילת ואיימו לפרוץ לתא הטייס".

"הטיסה הייתה אמורה לצאת ביום חמישי בשש וחצי. איחור של שעה וחצי לא הטריד מדי. שלג, קורה. אלא שעל המטוס נודעה הסיבה האמיתית: הדיילות יצאו מאוחר וצריך לחכות להן. (כל הנוסעים ידעו שיש שלג וצריך להגיע מוקדם והדיילות לא?! אם אני הייתי מאחר היו מחכים לי?!)

ואז, הושיבו אותנו במטוס וכל פעם סיפרו שקרים "הדיילות כבר פה", "כבר יוצאים", "אנחנו ראשונים בתור", "נוסעים בנתיב המהיר" , "הפשרה ונוסעים". שלוש שעות במטוס, המון שקרים.

נוסעים שביקשו לרדת סורבו, והקברניט הבטיח חד משמעית- "מגיעים שעה-חצי שעה לפני שבת".

שעתיים לפני הנחיתה מודיע הקברניט על תכנון חדש את הדתיים מורידים באתונה, החילונים ימשיכו. ההתקוממות הייתה משני הצדדים, חרדים וחילונים. שיקרו לנו. במצח נחושה ובלי להתבלבל." כך מספר שלזינגר.

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן