טיילת חדשה בשמורת הטבע הר כביר

נחנכה טיילת חדשה בשמורת הטבע הר כביר בשומרון בעלות של כמיליון שקלים. שר התיירות: "השומרון ממשיך לעלות על מפת התיירות"

חדשות כיפה מירב כהן 27/09/18 11:29 יח בתשרי התשעט

טיילת חדשה בשמורת הטבע הר כביר
צילום: רועי חדי

היום (ה') לאחר עבודה מאומצת של תיירות שומרון ומשרד התיירות נחנכה טיילת חדשה והנגשת שמורת הטבע הר כביר בעלות של מליון ש"ח. 

באירוע חנוכת המקום נכחו: ראש מועצת שומרון יוסי דגן, שר התיירות ח"כ יריב לוין, סגנית שר החוץ ח"כ ציפי חוטובלי, ממקימי ההתיישבות ואלון מורה -  בני קצובר, הרב מנחם פליקס,  יו"ר הישוב אלון מורה אליסף פרשן, סגן ראש מועצת שומרון דוידי בן ציון, יהודה ישראל רכז תיירות שומרון  ומאות המטיילים שגדשו את המקום. 

 "היום הוא יום חג לשומרון" אמר במקום יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "ההנגשה של הר כביר, היא צעד נוסף להפיכת השומרון לבירת תיירות בישראל. לא ניתן להפריז בחשיבות התיירות בשומרון. בכדי להגיע למליון יהודים ביו"ש, יש צורך בשני דברים: האחד פיזי: תוכניות מתאר, שטחים גדולים,  עתודות של אדמות וכבישים, עוקף חווארה ודומיו,  והדבר השני הנגשת המקומות לכל עם ישראל. בסופו של דבר, כשמגיעים מטיילים מהארץ והעולם לשומרון,  הקו הירוק הולך ונמחק. זכינו לחיות כאן. לגור בשומרון זו לא רק זכות, זו גם חובה. להפוך את המקומות שהם ערש ההיסטוריה שלנו למונגשים לכל עם ישראל ולעולם. לשמחתי בשל מהפכת התיירות ששר התיירות מוביל, אנחנו זוכים לראות שינוי בכל התחומים בתיירות"

שר התיירות ח"כ יריב לוין: ״השומרון ממשיך לעלות על מפת התיירות. התיירות היא מנוע צמיחה כלכלי כאן באיזור, וביהודה ושומרון, היא חשובה על אחת כמה וכמה. כל מי שמגיע לכאן שובר את המחסום התודעתי ומרגיש שהמקום הזה הוא לא מעבר להרי החושך. ברגע שהוא מגיע לכאן לטייל, כל הגישה משתנה, כל התפיסה משתנה, ומכאן הדרך קצרה גם להירתמות למפעל הגדול של ההתיישבות".

לאחר חנוכת המקום התפנה שר התיירות לסייר בשמורת הטבע וזכה להדרכה מפי אחד ממקימי ההתיישבות בשומרון בני קצובר וראש מועצת שומרון יוסי דגן. 

עד עתה גדשו במהלך חול המועד מעל 20,000 בני אדם את אתרי התיירות בשומרון בהם רבים מהעולם. אתר התיירות הפופולארי ביותר בקרב התיירים מחו"ל הוא הר כביר והגן הלאומי הר גריזים ובקרב הישראלים: נחל קנה והמרפסת של המדינה בפדואל.  היום נהרו גם כ 1500 בני אדם לגן הלאומי שומרון העתיקה שנפתח היום ויהיה פתוח גם מחר לתנועת מטיילים. בתוך כך גם מחר יהיו פתוחים כלל אתרי התיירות בשומרון לתנועת מבקרים. לפרטים נוספים: תיירות שומרון באתר או בפייסבוק