טיוטת כתב אישום נגד שרה נתניהו: הסתירה את המבשלת והזמינה ארוחות ממסעדות שף

נתניהו לא תואשם בחמש פרשיות שנחקרו בעניינה, אך בפרשת אחת שבה יש טיוטת כתב אישום נטען כי היא וגורם נוסף "הנחו את עובדי המעון האחרים להסתיר את קיומה" של המבשלת כדי שתהיה הצדקה להזמנת אוכל ממסעדות יוקרה. פרקליטי נתניהו: "זה כפוף לשימוע ויופרך כליל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/09/17 08:57 יט באלול התשעז

טיוטת כתב אישום נגד שרה נתניהו: הסתירה את המבשלת והזמינה ארוחות ממסעדות שף
שרה נתניהו ורוה"מ, צילום: מרק ישראל סלם POOL

בסוף השבוע דווח כי נגד שרה נתניהו צפוי להיות מוגש כתב אישום בכפוף לשימוע, באשמת עבירות של מרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים בסכום של מאות אלפי שקלים. עם זאת יש לציין כי מדובר בפרשיה אחת מתוך חמש שלא הבשילו לכדי כתב אישום.

על פי החשד ולפי מה שנכתב בטיוטת כתב האישום, רעיית ראש הממשלה חשודה בביצוע עבירות שסך עלותן עמד על כ-360 אלף שקלים.

בין הנכתב בטיוטה ניתן לציין את האשמה שהיא הזמינה לבית המשפחה, על חשבון קופת המדינה, ארוחות פרטיות ממסעדות יוקרה זאת למרות שבבית מועסקת מבשלת שתפקידה לבשל לבני המשפחה, אותה על פי הכתוב היא ניסתה להסתיר. "בין ספטמבר 2010 למארס 2013", צויין במסמך, "פעלו בצוותא חדא הגברת נתניהו ועזרא סיידוף, סמנכ"ל במשרד ראש הממשלה, ליצירת מצג שווא שלפיו אין במעון מבשלת והנחו את עובדי המעון האחרים להסתיר את קיומה".

 

יש לציין כי על מרבית החשדות הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו וסיידוף נשאר בהם האשם היחידי. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, החליט לסגור את שני התיקים בנושאי העסקת חשמלאי לעבודות פרטיות ופרשה העוסקת בטיפול באביה המבוגר. בנוסף לשתי הפרשיות הנ"ל, גבנוגע לשלושה חשדות נוספים, רכישת הנרות, בקבוקי המיחזור וריהוט הגן, החליטו בפרקליטות מסיבות שונות שלא להגיש כתב אישום

 

פרקליטיה של שרה נתניהו, עוה"ד יעקב וינרוט, יוסי כהן ועמית חדד, מסרו בתגובהכי "פרשת החשמלאי נגוזה, פרשת רהיטי הגן נעלמה, פרשת הבקבוקים התנדפה, פרשת המטפלת וכוס התה התאיידה, פרשת ניפוח ההוצאות התפוררה, פרשת המלצרים קרסה. הדבר היחיד שהיועץ עדיין שוקל (!) הוא עניין החמגשיות — וגם זה כפוף לשימוע ויופרך כליל". עורכי הדין טענו כי מי שהזמין את החמגשיות היה אב הבית לשעבר, עד המדינה מני נפתלי, ואילו "הגברת נתניהו נזפה בו על כך פעמים רבות". לדברי הפרקליטים, "בשנים הללו ראש הממשלה אכל את רוב ארוחותיו במשרדו מתקציב אש"ל נפרד, וכשחרג ממנו שילם אלפי שקלים מכספו האישי. שרה, יאיר ואבנר כמעט לא אכלו מהאוכל שנפתלי הזמין. יש עדויות רבות על כך שנפתלי הזמין את האוכל עבור עצמו ומקורביו".