"חרפה": כיצד עלה הרב הראשי לשעבר למערת המכפלה?

הרב בקשי דורון, המרותק לכיסא גלגלים, נתקל מקרוב בבעיית אי הנגשת מתחם מערת המכפלה ונאלץ להיעזר בלוחמי מג"ב שנשאו אותו במעלה המדרגות. "זה היה מזעזע", אמר ל'כיפה' סגן ראש מועצת שומרון שנכח במקום

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/18 18:47 יב באב התשעח

"חרפה": כיצד עלה הרב הראשי לשעבר למערת המכפלה?
מחיר אי ההנגשה. נושאים את הרב למערת המכפלה, צילום: הכנסת אורחים חברון

בעיית הנגישות במערת המכפלה עלתה לכותרות בחודשים האחרונים והיום (שלישי), עם פרסום תמונות חדשות בהן נדרש רב ראשי לשעבר להיעזר באחרים כדי לטפס במעלה המדרגות, הציתה מחדש את הנושא.

"הייתי במערת המכפלה עם אחייני לסיור בר מצווה", סיפר ל'כיפה' סגן ראש המועצה האזורית שומרון דוידי בן ציון שהוסיף כי שם פגש את הרב בקשי דורון שנתקל בקושי לעלות לקברי אבות מאחר והיה מרותק לכיסא גלגלים.

את הרב דורון (77), נשאו לבסוף כמה מעוזריו וחיילי מג"ב ובן ציון הוסיף: "הזדעזתי לראות שאדם מבוגר ורב ראשי לשעבר בישראל נאלץ להיעזר באחרים כדי לעלות למערת המכפלה. זה היה מזעזע שאנשים היו צריכים לסחוב אותו עם כיסא גלגלים. זו פשוט חרפה".

בן ציון עם הרב דורון במערת המכפלה

בן ציון עם הרב דורון במערת המכפלהצילום: הכנסת אורחים חברון

מי שניסה לרתום את מצוקתו של הרב המבוגר לטובת הנגשת המקום לכלל המבקרים, היה סגן ראש מועצת קרית ארבע ישראל ברמסון שביקש מהרב כי יפנה לראש הממשלה ושר הביטחון על מנת שיסדירו בניית מעלית במתחם. "לא יתכן", הוא אמר בהמשך, "שבאתר כל כך חשוב עשרות אלפי נכים וקשישים יעברו סבל רב והשפלה כדי להצליח להתפלל במערת המכפלה".

לפני כחודש פנתה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות ממשרד המשפטים למנהל האזרחי בנושא וציינה בין היתר כי "במהלך החודשים האחרונים התקבלו מספר פניות ציבור מחברי כנסת ופונים נוספים בנוגע להיעדר נגישות במערת המכפלה".

לדברי הנציבות, "הפונים מציינים בצער את העובדה שלמרות פנייתם, גם אם נעשתה על ידי גורמים במשרד הביטחון, לא הביאה עדיין לקידום הנגישות ולמציאת פתרון הולם לבעיה".

מנכ"ל בצלמו, שי גליק, שתנועתו פועלת בנושא אמר כי הוא "קורא לכל המעורבים ובראשם סגן שר הביטחון הרב בן דהן הממונה מינהל האזרחי ושר הביטחון מר ליברמן  לחתום מיד על הנגשה למקום".