הנציבות: הגיע הזמן להנגיש את מערת המכפלה

במכתב לראשי המנהל האזרחי דרשה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות למצוא פתרון לבעיית הנגישות באתר הקדוש. "ייתכן שניתן למצוא פתרונות הנגשה שלא דורשים פגיעה במבנה הקיים", נכתב

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/07/18 12:15 יט בתמוז התשעח

הנציבות: הגיע הזמן להנגיש את מערת המכפלה
מערת המכפלה, צילום: גרשון אלינסון - פלאש 90

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות דורשת מהמנהל האזרחי למצוא פתרון לבעיית הנגישות במערת המכפלה. במכתב שנשלח בשבוע שעבר לראשי המנהל מטעם הנציבות, מתבקש המנהל לפעול להנגשת המקום למרות המצב המורכב בו.

"במהלך החודשים האחרונים התקבלו מספר פניות ציבור מחברי כנסת ופונים נוספים בנוגע להיעדר נגישות במערת המכפלה", נפתח המכתב שבו מוסבר כי אנשים עם מוגבלות פיזית, בעיקר אלו שנעזרים בכיסא גלגלים, נפגעים מהמצב שבו הם נאלצים לעלות מדרגות רבות ללא אמצעי עזר. 

"הפונים מציינים בצער את העובדה שלמרות פנייתם, גם אם נעשתה על ידי גורמים במשרד הביטחון, לא הביאה עדיין לקידום הנגישות ולמציאת פתרון הולם לבעיה. אנו מודעים למצב המורכב במקום, אך עם זאת אנו מבקשים שתפעלו להנגישו. יש לציין כי ייתכן שניתן למצוא פתרונות הנגשה שלא דורשים פגיעה במבנה הקיים", נכתב עוד.

מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, שמלווה את המאבק מסר: "מדובר בפגיעה חמורה בזכויות אדם אשר אינו מבדיל בין יהודי למוסלמי. אני קורא למנהל האזרחי לאשר מיידית במקום מעלית לרווחת מאות האלפים.  זה לא עניין פוליטי אלא הומניטרי".


להורדת הקובץ