חמאס חושף את מטרת הפעולה בה נהרג סא"ל מ'

לפני כשבוע נהרג סא"ל מ' בפעולה חשאית ברצועת עזה. עכשיו חמאס מפרסם כי מטרת הפעולה בה השתתף סא"ל מ' הייתה איסוף מודיעין ולא מבצע חיסול

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/18 14:01 יא בכסלו התשעט

חמאס חושף את מטרת הפעולה בה נהרג סא"ל מ'
חיילי מילואים, צילום: ארי פולד

כשבוע לאחר שנהרג בסא"ל מ' בפעולה חשאית ברצועת עזה חמאס חושף את מטרת פעילות צה"ל באותו הערב. מוסא אבו מרזוק, חבר הלשכה המדינית של חמאס אומר כי מטרת פעילות צה"ל הייתה לאיתור מנהרות ולביסוס קווי תקשורת בין ישראל לסוכנים שהיא מפעילה ברצועת עזה.

את הדברים אמר אבו מרזוק בראיון לעיתון חמאס אל-ריסאלה. עוד הוסיף אבו מרזוק בראיון כי ישראל לא כיבדה את הסכמי חילופי השבויים עם הארגונים הפלסטינים, וכן לא את הסכם הפסקת אש והסכמים אחרים. אשר על כן, אמר אבו מרזוק, חמאס צריכה להיות מודעת לדפוסי ההתנהגות של ישראל בכל מגעים המתנהלים עימה.

לדבריו, ההחלטה הישראלית לתקוף "מבנים אזרחיים" ו"מבני תקשורת" בסבב העימות בשבוע שעבר מלמדת כי מדובר במהלך כושל שלא הביא לתוצאות משמעותיות. הוא טען, כי ארגוני המאבק הפלסטיניים השיגו "ניצחון אסטרטגי" על ישראל.
ח'ליל אל-חיה, חבר הלשכה המדינית של חמאס הנמנה על בכירי התנועה, אמר כי מטרת מבצע צה"ל ברצועת עזה הייתה להטמין "אמצעים שונים" שהיו יכולים לגרום לתוצאות קשות עבור הפלסטינים.

דברי אבו מרזוק ואל-חיה משקפים את הערכת חמאס לפיה ישראל ניסתה להטמין אמצעים לאיסוף מודיעין, ובכך הם מאשרים את הגרסה לפיה הכוונה המקורית של המבצע לא הייתה לבצע פעולת סיכול ממוקד.