חמאס הודיע: הושג הסכם רגיעה עם ישראל

דובר חמאס הצהיר כי צעדות השיבה יימשכו, אך "במתווה אחר", זאת על רקע ההסכם בין ארגונו לישראל שיתבסס על ההבנות שהושגו לאחר צוק איתן

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/18 18:33 כח בחשון התשעט

חמאס הודיע: הושג הסכם רגיעה עם ישראל
פעילי חמאס, צילום: נאסר אישתיה - פלאש 90

לאחר משא ומתן ארוך, בתיווך מצרים ושליח האו"ם למזרח התיכון, הושגה רגיעה בין ישראל חמאס. כך נטען על ידי גורמים בארגון הטרור, כפי שדווח הערב (שלישי) ב'מעריב'.

אחד מדובר חמאס, עבד אללטיף אלקאנוע, אמר כפי שנכתב בערוץ הטלגרם של אבו עלי אקספרס כי "חלה התקדמות במאמצים להסרת המצור מעל הרצועה, על בסיס הבנות 2014 ומבלי לשלם מחיר מדיני. צעדות השיבה יימשכו אך במתווה שונה, עד להשגת כלל המטרות בהם חיים מכובדים לתושבי הרצועה"

מדיווחים שונים, שלא אושרו באופן רשמי, הסכם הרגיעה יהיה מדורג ויתפרס על פני מספר חודשים, במהלכן יופסקי כליל הפעולות האלימות על גדר גבול רצועת עזה בתמורה להקלות הומניריות משמעותיות. תחילה, במשך כשבועיים, תדאג חמאס להפסיק את שיגור בלוני התבערה וניסיון החבלה בגדר והחדירה לשטח ישראל, ובתמורה ישולמו משכורות פקידי הממשל בעזה, תוגבר אספקת החשמל ויורחב מרחב הדיג ברצועה.

משאיות במעבר כרם שלום

יורחבו ההקלות ההומניטריות. משאיות במעבר כרם שלוםצילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

במידה והשקט יישמר, ייכנס לתוקפו השלב השני בהסכם שיארך חצי שנה ויכלול את העברת האחריות האזרחית בעזה לידי הרשות הפלסטינית, ובהמשך גם האחריות על הסדר הפנימי. אם לאחר מספר שנים הכל יתנהל כשורה, תעביר חמאס גם את הזרוע הצבאית שלה לאחריות הרשות.

 יש לציין כי מי שהביעו את התנגדותם הגדולה להסכם המתגבש, הם בני משפחת גולדין שטענו כי מדובר בעוול שמהלך כזה נרקם מבלי שיושבו החיילים והאזרחים החטופים בעזה. שמחה גולדין, אביו של הקצין הדר שנהרג במבצע צוק איתן ולא הובא לקבר בישראל, שיגר בשבוע שעבר מכתב לשרי הקבינט בו כתב בין היתר כי "ההסדרה עם חמאס היא מחדל" וכי "דמם של החיילים בראשכם".

לעומתו, טען חבר הקבינט, השר יובל שטייניץ מהליכוד, כי אין כל חובה לקשור את נושא ההסדרה לחטופים. "אפשר להגיע להסדרה בעזה בלי הגופות של גולדין ושאול", הוא אמר בראיון לרדיו 103FM וציין כי "הביטחון הלאומי לא צריך להיות שבוי של הדבר הזה. גם עם המצרים והסורים עשינו הפסקות איש כשהיו שם שבויים וגופות. מאמין שבסוף נצליח להביא אותם לקבר ישראל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן