שמחה גולדין לחברי הקבינט: "ההסדרה עם חמאס מחדל. דמם של החיילים בראשכם"

אביו של הדר גולדין שיגר לכל שרי הקבינט מכתב אישי ובו דרש מהם שלא לאשר את מתווה הרגיע עם ארגון הטרור, "אתה מסכן את חיילי צה"ל וחוזר באופן נפשע על המחדל של שנת 2014"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/18 15:07 כג בחשון התשעט

שמחה גולדין לחברי הקבינט: "ההסדרה עם חמאס מחדל. דמם של החיילים בראשכם"
לאה ושמחה גולדין, צילום: פלאש 90

על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים להסדרה בין ישראל לחמאס, שיגר היום (חמישי) פרופ׳ שמחה גולדין, אביו של הקצין החטוף הדר, מכתב אישי לשרי הקבינט המדיני ביטחוני שבו הפציר בהם שלא לתמוך במתווה המתגבש.

"כחבר בקבינט", כתב גולדין לכל אחד מהשריו, "אינך יכול לחזור להבנות סיום מבצע צוק איתן, לפני שהחמאס מחזיר את החיילים שנהרגו ונחטפו".

אביו של הדר הזהיר את השרים וכתב כי "אם תצביע שוב להסכם הפסקת אש עם החמאס, מבלי לתקן את מחדל הפסקת האש הקודמת, אתה מסכן את חיילי צה"ל וחוזר באופן נפשע על המחדל של שנת 2014. דמם בראשך, גם אם תכבס את המונח 'הפסקת אש' ותקרא לו 'הבנות', ו'שקט ביטחוני'. אזרחי מדינת ישראל אינם טיפשים. קח את זה בחשבון, בחשבון המוסרי שלך, ובחשבון הפוליטי".

בימים האחרונים דווח כי חלה התפתחות בהסכם הרגיעה מול חמאס, הנרקם בתיווך מצרים, והיום פורסם בערוץ הטלגרם של אבו עלי אקספרס כי מקורות לא רשמיים בעזה טענו כי הושגו הסכמות בין הפלגים השונים לחדול משיגור בלוני התבערה וכן להפסיק את האלימות על גדר הרצועה בהפגנות וצעדות השיבה.

ליברמן בנט ושקד

יושפעו ממכתבו של גולדין? חברי הקבינט ליברמן בנט ושקדצילום: Hadas Parush/Flash 90

בהמשך מכתבו כתב גולדין כי הוא חש אכזבה עמוקה מכך שישראל אינה פועלת מול קטאר על מנת להשיב את הבנים מעזה ולא מנצלת את יכולת ההשפעה שלה על חמאס, "אתה כחבר קבינט יודע עד כמה אפשרת את המעורבות הקטארית בעזה מבלי שתדרוש כתנאי את החזרת החיילים, מבלי שתדרוש שקטאר תביא את החמאס למשא ומתן על החיילים, מבלי שתנצל את החשש של החמאס מכך שהאוכלוסייה העזתית תרים ראש בעת החורף הקר.

"אתה אפשרת להכפיל את מספר שעות החשמל בעזה ללא העמדת דרישה מוסרית ולגיטימית, המגובה גם בחוק הבינלאומי, לגרום לכך שהחמאס יביא חזרה את החיילים. גרוע מכך, אתה שותף להשתקה ולספינים מסביב ל'הסדרה'".

לסיום תקף גולדין את השרים וציין כי "השבוע שוב נכנעת לאיומי האויב, איומי סחיטה של יחיא סנוואר הדורש חמישה עשר מיליון, במזומן. הסחיטה הצליחה עד עכשיו ואתה שותף לכך. ככה מקבלים סיוע מהתורכים, ככה מקבלים משאיות מלט לבניית מנהרות, וככה מקבלים דלק. ועדיין אתה לא דורש את החיילים".