ח"כ שטרן מאיים: יש עתיד לא תתמוך בחוק הגיוס

בשל שינוי שהוכנס בהגדרת מטרת החוק, לפיו הוא נועד לעגן "הסדר לדחיית שירות לתלמידי ישיבות תוך הכרה בערך לימוד התורה", הודיע חבר מפלגתו של לפיד הם לא ימשיכו לתמוך בחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/07/18 11:20 כח בתמוז התשעח

ח"כ שטרן מאיים: יש עתיד לא תתמוך בחוק הגיוס
ח"כ אלעזר שטרן, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד איים היום (ד') כי מפלגתו לא תצביע בעד חוק הגיוס, זאת בעקבות שינוי שהוכנס בנוסח החוק. 

על פי הדיווח בערוץ עשר, ועדת הגיוס בכנסת מחקה מהסעיף המרכזי של מטרת החוק, כפי שנוסח על ידי משרד הביטחון, את ההגדרה כי מטרתו "לצמצם את אי-השוויון בגיוס". במקום זה נכתב כי "מטרתו של פרק זה לעגן בחוק הסדר לדחיית שירות לתלמידי ישיבות אשר תורתם אומנותם, תוך הכרה בערך לימוד התורה". 

בד בבד צוין כי המטרה היא "הגברת שילובם של בוגרי ישיבות ומוסדות חינוך חרדים במעגל התעסוקה, והכל תוך חתירה מתמדת להגברת השתלבותם בשירות סדיר. וכל זאת בתהליך הדרגתי ומדוד על יסוד הסכמה רחבה".

במהלך דיון בוועדה התייחס שטרן לשינוי, ואמר כי "החלטות הוועדה על שינוי נוסח פרק המטרה של החוק משמעותו שיש עתיד לא תמשיך לתמוך בו".

ח״כ עודד פורר מישראל ביתנו הבהיר כי ״השינויים שלכאורה בוצעו בחוק הגיוס אינם מקובלים על ישראל ביתנו, כפי שהבהרנו גם בדיוני הוועדה. לפיכך הפרסומים כאילו ישנה הסכמה על שינויים כאלה ואחרים אינם נכונים״.

בשבוע שעבר אושר חוק הגיוס בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. למרות היותה באופוזיציה הצביעה מפלגת יש עתיד בעד החוק, מה שגרר תגובות נזעמות מצד מפלגות השמאל.  יו"ר המפלגה הסביר כי החרדים "יודעים שהחוק הזה יוביל לכך שעוד חרדים יתגייסו ויכנסו לשוק בעבודה", ולכן הוא זכה לתמיכת מפלגתו.