ח"כ עזריה: "צר לי שח"כ גליק נעלב, אך כשליחי ציבור תפקידנו לא להיעלב"

חברת כולנו, שתקפה את חבר הליכוד על שהזמין את סרבן הגט ירון אטיאס לכנסת, לא התנצלה גם לאחר דברי ההבהרה של גליק, "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות. הוא ניסה להתערב בנושא בו אין לו שום ידע. מי שיזמין סרבן גט לכנסת יקבל ממני 'פטיש חמש קילו'"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/05/18 10:35 טו בסיון התשעח

ח"כ עזריה: "צר לי שח"כ גליק נעלב, אך כשליחי ציבור תפקידנו לא להיעלב"
רחל עזריה, צילום: Hadas Parush/Flash 90

ח"כ רחל עזריה לא התרשמה מדברי ההבהרה של ח"כ יהודה גליק, על שנפגש עם סרבן הגט ירון אטיאס בלשכתו, ואמש (שני) היא הסבירה מדוע אין לו כל סיבה להיעלב ממתקפתה עליו.

"לפני למעלה מעשור לקחתי על עצמי את התפקיד הכי קשה שעשיתי בחיים שלי", כתב חברת כולנו בדף הפייסבוק שלה וציינה כי היא ניהלה "ארגון למסורבות גט. פגשתי שם את המקומות הכי קשים וכואבים של החברה הישראלית".

לדבריה, היא שיחררה "עשרות רבות של נשים מעגינותן. טיפלתי במקרים קשים מנשוא בבית הדין הרבני, החל מאב שאנס את בתו, דרך אלימות קשה ועד התעללות כלכלית. למדתי שהרגע שבו אישה מקבלת את הגיבוי מבית הדין הרבני הוא נדיר במיוחד. וזה רק בגלל שהמקרה באמת איום ונורא".

עוד היא כתבה: "לצערי הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, ויהודה גליק טעה כשהוא ניסה להתערב בנושא בו אין לו שום ידע או מומחיות. זה לא מקרה גישור רגיל. הוא נתן לבעל האלים מקום של כבוד בכנסת ישראל, וניסה לגשר בשלב שבית הדין הורה שלא להקשיב לנרטיב של סרבן הגט כי הוא כולא את אשתו".

ח"כ גליק ניסה בפוסט משלו להסביר מדוע הזמין את אטיאס לכנסת וכתב בין היתר כי על המאמצים הרבים שהשקיע כדי להגיע להבנות בין בני הזוג, "לא היה מדובר בצעד הפגנתי או בצעד מחאתי אלא בפגישה עניינית".

על המתקפה נגדו כתב: "נחשפתי למופע אימים שאיני זוכר כמותו מאז שאני בכנסת. ה-D9 יצא מהאפסנאות. הזמן שניתן לי לנאום היה שלוש דקות אך במשך שש וחצי דקות הן פשוט לא נתנו לי להוציא מילה מהפה וצרחו עליי בצרחות אימים.

"יתירה מזאת, בין שאר הצעקות על הפרת הוראת בית הדין ועל המזבח הבוכה, פגעו בי יותר מכל הצעקות איך לא אכפת לי מאותה אישה, וזה דקות ספורות אחרי שסיימתי את ההתכתבות ההדדית איתה. ואף על פי כן הייתי משוכנע שהדבר האחרון שמתאים לעניין כזה הוא להפוך את זה לנושא להתקוטטות פרלמנטרית".

יהודה גליק

יהודה גליקצילום: הדס פרוש/פלאש 90

עזריה כאמור התייחסה לדברים וכתבה כי היא "מבינה שהוא היה משוכנע שהוא יביא את הגט, אבל כל איש מקצוע היה אומר לו שגישור כעת לא יועיל ואף יזיק. כבר עברנו את שלב הגישור והמציאות הוכיחה זאת גם לח"כ גליק. הוא טעה שלא הבין שבסרבנות גט אין שיוויון בין הצדדים, ואסור לטעון שכולם צודקים. גט זה לא קלף מיקוח. סרבנות גט זאת אלימות".

בהמשך היא הביעה צער על תחושותיו של חבר הליכוד אך לא התנצלה, "צר לי שח"כ יהודה גליק נעלב אך כשליחי ציבור תפקידנו לא להיעלב אלא לפתור את הבעיות של אזרחי ישראל. ועם כל הכבוד, כל מי שיזמין סרבן גט לכנסת יקבל ממני ומחברותי 'פטיש חמש קילו'. מסורבות גט-אתן לא לבד"