ח"כ סמוטריץ' על תוקפי חקירת הרב הקונסרבטיבי: "צבועים"

"איפה אתם המתחסדים שמסבירים לנו בשצף קצף שאסור לתקוף את המשטרה?", שאל חבר הבית היהודי. שהודה כי "שליפה של אדם בשעת בוקר מוקדמת היא אכן פרקטיקה משטרתית מיותרת ומזיקה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/07/18 12:37 ז באב התשעח

ח"כ סמוטריץ' על תוקפי חקירת הרב הקונסרבטיבי: "צבועים"
ח"כ סמוטריץ' בדיון בכנסת, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

על הרקע הביקורת הגדולה שנמתחה על מעצר הרב הקונסרבטיבי, התייחס היום (חמישי) ח"כ בצלאל סמוטריץ' לפרשה וטען כי בעמדת התוקפים יש "צביעות שזועקת לשמים".

חבר הבית היהודי שאלה, "איפה אתם כל אותם פוליטיקאים שזועקים שבר השכם והערב נגד הפגיעה בשלטון החוק? איפה אתם המתחסדים שמסבירים לנו בשצף קצף שאסור לתקוף את המשטרה? מה קרה? המעצר היום הוא בניגוד לאג'נדה אז אפשר לתקוף את המשטרה אבי גבאי? אז שלטון החוק אינו חשוב יאיר לפיד? אין גבול לפוזיציה? צבועים".

סמוטריץ' הוסיף כי המעצר, כפי שבוצע, אכן לא היה תקין, "שליפה של אדם בשעת בוקר מוקדמת היא אכן פרקטיקה משטרתית מיותרת ומזיקה. אבל, וזה אבל גדול, חוק הוא חוק ומי שעובר עליו צריך לעמוד לדין. אני מחזק את ידיהם של הרבנות ושל משטרת ישראל".

לדבריו, "‏השארת תחום הנישואין והגירושין בידי הרבנות הראשית על פי דין תורה היא חשובה וקריטית כדי שנישאר כאן עם אחד ונוכל להתחתן אחד עם השני גם בעוד כמה דורות ללא חשש ממזרות ומבלי שנצטרך לנהל ספרי יוחסין. הדרישה קצרת הרואי לשנות את זה היא חסרת אחריות ונעשה הכל כדי למנוע אותה".

הפוסט שעורר את המהומה

הפוסט שעורר את המהומהצילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של חיון

הרב דב חיון נלקח הבוקר לחקירה על ידי המשטרה, בחשד שהשיא זוגות פסולי חיתון בניגוד לעמדת הרבנות הראשית וההלכה ובניגוד לחוק. מי שגם תקפו את מבקרי המהלך היו חברי מרכז ליב"ה שטענו כי "לא מפתיע לראות איך פתאום נזעקים כל אבירי שלטון החוק על מעצרו של חיון, פורע חוק, שמצהיר על כך ללא בושה. החוק במדינה, השומר על נישואין וגירושין בסמכות הרבנות הראשית, נועד לשמור על זהותה היהודית של המדינה ועל אחדות העם".

עוד אמרו כי "חיון ותומכיו מאיימים במהלכים חסרי האחריות שלהם לפלג את העם, לחתור תחת המדינה היהודית ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה. מצער לראות איך כל הגורמים הליברליים שנזעקו פתאום לא מבינים את מה שהבין ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון, ששמירה על נישואין וגירושין בסמכות הרבנות הראשית היא הערובה לשמירה על העם היהודי ועל המדינה היהודית

"מדינת חוק שחפצה לשמור על זהותה היהודית, יסוד הקיום שלה, צריכה להמשיך ולאכוף את החוק נגד עבריינים שמאיימים להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה בדיוק כפי שכל אזרח לא היה רוצה ללכת ללכת לרופא מתחזה שעלול להביא למותו של הפציינט".

לעומת סמוטריץ' וליב"ה, אמרה עו"ד אירית רוזנבלום, מומחית לפילוסופיה משפטית ומייסדת 'משפחה חדשה', כי "מדינת ישראל פנתה לדרך של חושך ואנטישמית, גם נגד בני הלאום שלה. איך היינו מכנים מדינה אחרת שהייתה עוצרת רב יהודי כי הוא ערך חופות? איך ניתן לכנות מדינה שאוסרת על יהודים לערוך חופות, אך מכירה בזכותו של פקיד קפריסאי לערוך טקס נישואים לזוג יהודי?".

רוזנבלום גם טענה כי "ישראל הופכת הלכה למעשה למדינת הלכה. אין דרך אחרת לכנות מדינה שמשתמשת במשטרה שלה בכדי לעצור רב שכל חטאו היה עריכת חתונה לא אורתודוכסית. אין דרך אחרת לכנות מדינה שמונעת מזוגות הומואים את הזכות להיות הורים. אין דרך אחרת לכנות מדינה שמחוקקת חוק שמייצר זכויות יתר לבני הדת היהודית (חוק הלאום). 

"מי שחופש הדת והחופש מדת חשוב להם, ראוי שיחרימו את הממסד הדתי שבלי בושה רודף את כל מי שמעז לערער על ההגמוניה המדומיינת שלו".

בארגון 'מבוי סתום', אשר עתרו לבג"ץ נגד האפשרות לאסור רבנים שיערכו חופות שלא באמצעות הרבנות הראשית, אמרו: "עצוב להיווכח בקרב המאסף של הרבנות שמשתמשת  בדין הפלילי לרדוף כל מי שאינו מיישר איתה קו".

לדבריהן, בעתירה שהגישו בעניין דרשו לבטל את סעיף הענישה בחוק בשל "הפגיעה בזכויות יסוד - בזכות חופש הדת, והן בגלל האופן בו הוא נחקק כמחטף וללא דיונים בוועדת חוקה. אי אפשר  להחזיק את כל  הציבור  תחת כנפי מונופול דתי שאיבד את האחיזה במציאות  החברתית וההלכתית.   

אנחנו נמשיך לחזק את הנישואים הפרטיים כהלכה ואת בתי הדין הפרטיים וכמובן שמעצרים מהסוג של רדיפה דתית לא ירתיעו אותנו. היהדות היא תורת חיים  נצחית וגדולה יותר ממסד דתי זה או אחר . ואין לנו הפריבלגיה להפקיר את ההלכה והיהדות בידי ממסד שבשם ההלכה יוצר עוול".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן