השר אריאל נגד הבית היהודי: "לא מפרקים ממשלה ימנית"

כנס האיחוד הלאומי מתקיים בצל האיחוד המסתמן עם הבית היהודי, אולם השר אריאל מסתייג "במבחן התוצאה הבית היהודי לא מקרב את האחדות". ח"כ סמוטריץ': "אחדות עם הבית היהודי יכולה להתקיים רק על ידי על שימור הייחודיות של כל מפלגה"

חדשות כיפה מירב כהן 25/11/18 19:57 יז בכסלו התשעט

השר אריאל נגד הבית היהודי: "לא מפרקים ממשלה ימנית"
צילום: כיפה

בכנס האיחוד הלאומי המתקיים כעת, דנים חברי הסיעה על המשך קיומו של האיחוד עם הבית היהודי. שר החקלאות אריאל: "יש הצעות מהבית היהודי והם רוצים אחדות. במבחן התוצאה הבית היהודי לא מקרב את האחדות נכון לעכשיו והלוואי שהדברים ישתנו"

המחלוקות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי מסרבות לגווע. אריאל טוען שהשר בנט מסרב לתת לו שני מקומות ברשימת המפלגה מכיוון שהשריונים של בנט לא מאפשרים זאת. בנוסף שר החקלאות מתעקש להיות נוכח בפגישות של ראשי הקואליציה אך בנט מסרב גם לזה. האיחוד הלאומי מחויבים למשמעת סיעתית מול הבית היהודי. כעת, הם דורשים חופש הצבעה בדברים שהם חלוקים עליהם כמו מתווה הכותל. 

חברי מרכז האיחוד הלאומי טוענים שהשר בנט 'מושך' עד הרגע האחרון כדי ללחוץ עליהם להתחייב לעוד ארבע שנות אחדות, ומצהירים "אנחנו לא רוצים אבל יודעים לרוץ לבד"

השר אריאל פתח את נאמו בדקת דומיה לארי פולד שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון לפני כחודשיים "ישנו דבר אחד שלקחתי איתי ממלחמה והוא מלווה אותי מאז ועד היום, הינו מסר אחד באשר לערכם של החיים והוא  - ההכרה למצות כל רגע ורגע בחיים - בעשייה"

יו"ר סיעת האיחוד הלאומי מנה את ההצלחות והקשיים עמדו לסיעה "עמדנו יחד בזמנים הקשים, בפינוי נתיב האבות, בעמונה וכן, גם בזמנים טובים - בהתפתחות ההתיישבות וארץ ישראל – הגענו להישגים אך תסכימו איתי כי זה לא מספיק. בהליכה משותפת ומאוחדת שלנו באיחוד הלאומי נוכל לעשות היסטוריה ולהגיע לאמת המיוחלת של עם ישראל לטובת עם ישראל".

 השר אריאל התייחס לאיום ההתפטרות של בנט ושקד: "לא מפרקים ממשלה ימנית ולא מפרקים בעיה ימנית", ומתריע, "בעת הזו בקואליציה הצרה זה מצב ביש".

השר רמז שבמידה והיו שרי הבית היהודי פורשים הוא היה נשאר בממשלה: "הבהרתי לבנט, אני לא מחליט על פרישה בלי להתייעץ עם השרים ובלי להתייעץ עם המרכז של האיחוד הלאומי", ושלח עקיצה כואבת לבנט, "למדנו השבוע שהתנהגות אימפולסיבית יכולה להוביל לתוצאות לא רצויות בהכרח וצריך שיקול דעת לפני שיוצאים עם הודעות דרמטיות לתקשורת ולרשתות החברתיות. אנו נמשיך לפעול בדרך שקולה, ובצניעות אך בנחישות! מתוך הבנה ברורה כי מנהיגים אינם פועלים בפזיזות אלא בחשיבה עמוקה ובעיקר בעבודה מאומצת ושקטה מאחורי הקלעים".

השר אורי אריאל בנאומו בכנסהשר אורי אריאל בנאומו בכנס

צילום: כיפה

אחריו עלה לדוכן הנאומים, הטוען לכתר היו"ר, ח"כ סמוטריץ' והכריז: "אנחנו המפלגה היחידה שקוראת לחזור לעזה ולהקים מחדש את ההתיישבות בגוש קטיף", ומוסיף, "אין מפלגה או חברי כנסת שיש להם את האומץ לעמוד ולהגיד כן, יקח זמן אבל נביא לשם את עם ישראל". 

ח"כ סמוטריץ' התייחס לסוגיות הבוערות שעל סדר היום: "גם לנו יש קווים אדומים בנוגע לחוק הגיוס. חוק שפוגע בתורת ישראל לא יעבור. עולם התורה לא שייך לעולם החרדי", ומצהיר, "גם לנו יש אחריות לעולם התורה"

סמוטריץ' תקף את ראש הממשלה: "בימים האחרונים ראש הממשלה נתניהו עשה סיבוב פוליטי על גב כולנו. הוא נשא את שם בטחון ישראל לשווא והילך אימים על הימין", והוסיף, "אנחנו לא קונים את זה.
ממשלת הימין תיבחן במעשים-ממשלה שלא תסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון זו לא ממשלת ימין". 

חברת הכנסת הלוחמני התייחס בנאומו גם איחוד הצפוי עם הבית היהודי "אנחנו מעוניינים באחדות עם הבית היהודי כי האחדות היא נכונה כערך וכי הוכח בשנים האחרונות שהסיעה המשותפת יודעת לעבוד יחד נהדר. אבל אחדות כזו יכולה להיות מושתתת רק על שימור הייחודיות של כל מפלגה. לא ניטמע ולא נטשטש את הזהות והערכים שלנו." 

ח"כ סמוטריץ

ח"כ סמוטריץ' בנאומו בכנס האיחוד הלאומיצילום: ללא

צילום: כיפה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן