ח"כ סילמן מגיבה לסמוטריץ: "אי אפשר לעסוק בחזון אחרית הימים ובחלומות"

עידית סילמן, שלא הספיקה לשאת את נאום הבכורה שלה בכנסת, מסבירה מה קרה במו"מ הקואליציוני מול הליכוד: "בסביבת נתניהו צריכים לעשות חשבון נפש", ומה דעתה על אמירתו של סמוטריץ': "לא מדברים על חזון אחרית הימים, אלא על החזון יום אחרי הבחירות"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/06/19 16:32 ב בסיון התשעט

ח"כ סילמן מגיבה לסמוטריץ: "אי אפשר לעסוק בחזון אחרית הימים ובחלומות"
עידית סילמן מתארחת בכיפה, צילום: חדשות כיפה

עידית סילמן, מקום 5 באיחוד מפלגות הימין, מספרת לחדשות כיפה האם הרב פרץ יוותר על המקום הראשון לטובת איחודים מסתמנים בימין, מה קרה במו"מ הקואליציוני מול הליכוד ומה רצתה להגיד מעל דוכן הכנסת בנאום הבכורה, אך לא הספיקה בטרם התפזרה הכנסת ה-21.

מי צריך לעמוד בראש המפלגה, כך שתביא את מרב המנדטים?  

"אני לא מסתכלת בראייה של מנדטים. אני רוצה לשמר את מה שיצרנו במערכת הקודמת של גיבוש של הציונות הדתית תחת ההנהגה של הרב רפי פרץ. הוא נקרא לדגל ועשה עבודה נפלאה". 

בהתחשב במספר המנדטים הנמוך שקיבלתם, אולי העמידה של הרב פרץ בראש לא הוכיחה את עצמה? 

"צריך להסתכל על מספר הנמוך של המנדטים ביחס לשאר המפלגות שהיו במערכת הבחירות הזו. בנוסף צריך לזכור שהיינו ערב פיצול גדול בבית היהודי. אין ספק שנדרש להרבה משאיים ומתנים, להרבה עבודה קשה ולאיחודים בימין. יש לנו מקומות שזה נראה טוב יותר ויש מקומות שזה פחות טוב. אני סומכת על שיקול הדעת של הרב פרץ. הוא נפגש עם הרבה אנשים כדי לבחון מה נכון לציונות הדתית. 

מה המשמעות, לדעתך, שנתניהו לא ממנה את נציגי הבית היהודי לשרי החינוך והמשפטים באופן אוטומטי לאחר פיטורי בנט ושקד

"אין ספק שראוי שהתיקים האלו יינתנו לנו בחזרה. אני לא הולכת לדברר את נתניהו. הרצון שלנו שיראו בנו נציגים טבעיים לתפקידים האלו. יש לנו אנשים ראויים לבצע את המשימה". 

הרב רפי פרץ מציב את תנאיו

הרב רפי פרץ מציב את תנאיוצילום: פלאש 90, הדס פרוש

תמליצו לנשיא על נתניהו שוב? 

"אני לא יודעת, אבל אני חושבת שגם בסביבת נתניהו צריכים לעשות חשבון נפש אחרי כל מה שקרה. גם הם בעצמם מבינים שקרה כאן משהו חד פעמי וקשוח לגמרי. אנחנו נצא למערכת בחירות חדשה, ונראה מה הכוח האמתי שלנו. אין לי ספק שזה יהיה קשה, אבל זה יהיה קשה לכולם. כשיורד גשם כולם נרטבים". 

אחת הביקורת הגדולות נגד המפלגה שהא הולכת ומתחרד"לת. ח"כ בצלאל סמוטריץ' יצא באמירה שהוא רוצה לכוננן מדינת הלכה. את מתחברת לאמירה הזו? 

"כשאני מדברת על הלכה אני מדברת על דברים בסיסים כמו דאגה לגר ליתום ולאלמנה. זו ההלכה וזו הזיקה היהודית שעם ישראל רוצה לראות. הוא לא רוצה לראות אמירה פופוליסטיות על מדינת הלכה. אנחנו יודעים שזה לא משהו שהוא ישים בימים האלו ובמציאות של עם ישראל". 

שר המשפטים?. סמוטריץ

שר המשפטים?. סמוטריץ'צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

סילמן מוסיפה: "אנחנו מדברים על שילוב של מדינה יהודית ודמוקרטית, וזה השילוב הנכון ביותר למקום שעם ישראל נמצא בו כרגע. אני חושבת שהוא אמר את זה מתוך מקום אמתי עליו הוא באמת חושב, אבל צריך גם להתאים את זה למציאות של ימנו". 

"הלכה בעייני זה לחבר את כולם ולייצר טוב משותף. אנחנו דואגים למדינה יהודית ודמוקרטית, ולא על כל יציאה של חבר כנסת כזה או אחר ועל חלומות, שיכול להיות שהם חלומות אמתיים שלו. אנחנו לא מדברים על חזון אחרית הימים, אלא על חזון של מדינת ישראל יום אחרי הבחירות. איך תראה מדינת ישראל פרקטית ביומיום אחרי הבחירות. אני רוצה לראות אותה דואגת לנושאים חברתיים ולאהבת לרעך כמוך. זו הלכה וזו אותה זהות יהודית וזה קודם להכל.