‏ח"כ מועלם ל'כיפה': "אין לי מושג מה יש לנתניהו נגד בנט והבית היהודי"

בשיחה לכיפה ענתה חברת הכנסת מועלם על כל השאלות הקשות העומדות על הפרק. על תיק הביטחון "ליברמן היה שר ביטחון כושל". על האולטימטום לראש הממשלה "לא מתחרטים. זו לא ממשלת ימין". האם הבית היהודי יתנה את כניסתו לממשלה הבאה של נתניהו בתיק הביטחון?

חדשות כיפה מירב כהן 18/11/18 20:03 י בכסלו התשעט

‏ח"כ מועלם ל'כיפה': "אין לי מושג מה יש לנתניהו נגד בנט והבית היהודי"
ח"כ מועלם רפאלי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

שולי מועלם, יו"ר סיעת הבית היהודי, סיפרה לכיפה לאן פניה של מפלגת הבית היהודי מועדות רגעים ספורים לפני הודעת ראש הממשלה. 

שאלנו את חברת הכנסת מדוע ראש הממשלה מסרב לתת לבנט את תיק הביטחון? היא טענה שבפגישתם של נתניהו ובנט, הפגין ראש הממשלה עמדה חיובית והסכים לתת לשר החינוך את משרד הביטחון אליו הוא כל כך חפץ. אולם היום כבר נודע כי ראש הממשלה לא הסכים להאריך את כהונתו של סגן שר הביטחון, אלי בן דהן ולמעשה פיטר אותו. בערב הוא שינה את החלטתו והסכים להשאיר את סגן השר בתפקידו "טוב עשה ראש הממשלה שחזר בו מהחלטתו"

"ראש הממשלה לא רצה שסגן השר והשר הביטחון יהיה מאותה מהפלגה" כך טענה מועלם, "אך הוא היה צריך קודם למנות את בנט לשר ואז היינו בודקים איך מסתדרים עם צוות סגן השר", והוסיפה "זהו עוול שאין כדוגמתו, אין לי מושג מה יש לנתניהו מבנט ומהבית היהודי" 

שאלנו את מועלם האם הם מתחרטים על האולטימטום שהציבו לנתניהו שדחק את המערכת הפוליטית לפינה ובגינו נצא לבחירות מוקדמות? "אנחנו לא מתחרטים", טענה, "זו לא היתה ממשלת ימין אמתית. לא הצלחנו לעביר את פסקת ההתגברות, פינוי חאן אל אחמר נדחה והמסתננים עוד שוהים בתוכנו" 

ח"כ מועלם תוקפת את הליכוד "אי אפשר לקיים ממשלה עם החלטות קריטיות עם רוב של 61 חברי כנסת כאשר בליכוד אין משמעת סיעתית ויש שם חברי כנסת סוררים" 

"ליברמן היה שר ביטחון כושל. הוא לא הצליח לקדם דבר מבחינה ביטחונית. אנחנו רוצים שינוי של כל הגישה הביטחונית של ישראל וכך היה עושה נפתלי בנט בתור שר ביטחון", כך דבריה של חברת הכנסת. 

מועלם סירבה להגיד מהאם תיק הביטחון יהיה תנאי לכניסת הבית היהודי לממשלת נתניהו הבאה "אנחנו מצפים להמשיך  את הדיון על משרד הביטחון מאיפה שנתניהו ובנט סיימו ביום שישי אך לא אצהיר הצהרות על הממשלה הבאה בטרם זו הנוכחית התפרקה"  

מועלם סיימה את הראיון "רק בית יהודי גדול לא ייכנע לתכתיבים של נתניהו ויצליח ליישם את מדיניות הימין