ח"כ יוגב עונה לבן דהן: "הצעתי לפריימריז - לא מתוך מניע אישי"

חבר הבית היהודי, התומך בקיום פריימריז, השיב לחברו במכתב ששיגר לו ובו כתב כי "הכסף שהיה לפריימריז בזמן שנפתלי ואיילת היו, הוא אותו כסף שיש כרגע. אני קורא לך שלא לגזול את הכוח מהבוחר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/01/19 16:24 ג בשבט התשעט

ח"כ יוגב עונה לבן דהן: "הצעתי לפריימריז - לא מתוך מניע אישי"
השיב לטענות בן דהן. יוגב וסגן שר הביטחון, צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

ח"כ מוטי יוגב שיגר היום (רביעי) מכתב לסגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, ובו דחה את טענותיו נגד קיום פריימריז לקביעת יו"ר מפלגת הבית היהודי.

"ידידי ורעי, הרב אלי", כתב יוגב ושיבח אותו על המעבר שעשה במערכת הבחירות הקודמות, עת עזב את האיחוד הלאומי והתמודד בפריימריז בבית היהודי

עם זאת הוסיף, "לצערי, הפעם אתה עושה טעות. הכסף שהיה לפריימריז בזמן שנפתלי ואיילת היו, הוא אותו כסף שיש כרגע. העובדה שבאים ומנסים כרגע לכפות ועדה מסדרת הוא קעקוע הדמוקרטיה במפלגה שלנו. הדבר הזה לא הגון ולא הוגן כלפי הבוחרים שלנו. מי יחזיר למתפקדים את הכסף?".

דבריו נכתבו על רקע הודעתו של בן דהן אתמול, לפיהם דרישה לפריימריז מהווים "חוסר אחריות". עוד אמר סגן שר הביטחון כי "במקום ללכת קדימה ולשלב ידיים וכוחות למען הציונות הדתית - אנחנו חוזרים אחורה בשביל סיבוב תקשורתי כזה או אחר".

באי הועידה

תמונת ארכיון: ועידת הבית היהודיצילום: הבית היהודי

יוגב לא אהב את הטענות שהופנו נגדו וציין בפנייתו לחבר מפלגתו כי "בניגוד למה שרמזת, הצעתי לא נובעת מתוך ראייה אישית. זו לא העת לעסוק בשאיפות פוליטיות אישיות. הסרתי את מועמדותי משום שאני רוצה להתרכז בבניית בסיס רחב, איתן ודמוקרטי שיזכה מחדש באמון הציבור. אם לא נעשה זאת, אנחנו עלולים שלא לעבור את אחוז החסימה או לשתף פעולה עם גורמים שבינם ובין הציונות הדתית, אותה אנחנו מייצגים, אין כלום. 

"לכן, אני קורא לך להצטרף לקריאתי לבחור את  ראש הרשימה ואת חברי הרשימה באמצעות פריימריס. רק בדרך של שיתוף הציבור ושקיפות, נזכה בעזרת ה' להשיב אמון ולבנות מחדש בית יהודי רחב וגדול. אני קורא לך ולשאר הנהגת הבית היהודי יחד עם המרכז הנבחר שלא לגזול את הכוח מהבוחר. כך נוכל להמשיך ולהיות חלק מההנהגה למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

חברי מרכז הבית היהודי צפויים להצביע בשבוע הבא, כפי שפורסם לראשונה ב'כיפה', על שיטת בחירת יו"ר המפלגה ויתר חברי הרשימה. ההצעה שהונחה לפתו של המרכז, היא ועדה מסדרת שתבחר את ראש המפלגה וקיום פריימריז במרכז שיקבעו את זהות יתר המועמדים.