ח"כ יוגב נגד הרשימה המשותפת: "התירו את דמה של קהילת יהודי בריטניה"

חבר הבית היהודי הגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חברי הכנסת הערבים, לאחר שהביעו תמיכה במועמד לראשות ממשלת בריטניה שתקף את יהודי ארצו, "מלבינים התנהגות אנטישמית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 04/09/18 09:09 כד באלול התשעח

ח"כ יוגב נגד הרשימה המשותפת: "התירו את דמה של קהילת יהודי בריטניה"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

ח"כ מוטי יוגב הגיש אמש (ב') תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד חברי הכנסת של הרשימה המשותפת, בגין תמיכתם הפומבית ביו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין שהתבטא נגד יהודי ארצו. לטענתו, הם "התירו את דמה של קהילת יהודי בריטניה".

חבר הבית היהודי ציין במכתבו כי "כמדינה יהודית ודמוקרטית, אנו חייבים להגן על עצמנו מפני הניסיונות החוזרים ונשנים של חברי הרשימה הערבית המשותפת, לחתור תחת ערכיה של מדינת ישראל. כמדינה יהודית, אין אנו יכולים להתעלם מאפשרות הפגיעה באחינו שבגולה".

יוגב דרש מהוועדת האתיקה לבחון את התבטאויות חברי הכנסת הערבים ולזמנם לבירור, על מנת "למנוע הישנות מקרים בהם חברים בכנסת ישראל מלבינים התנהגות אנטישמית".

ההפגנות בחיפה השבוע

הגיש נגדם תלונה לוועדת האתיקהצילום: Meir Vaknin/Flash90

בשבוע שעבר התבטא קורבין, המועמד המוביל לראשות הממשלה הבריטית שתקף בעבר בחריפות את ישראל ואף השתתף באירוע זיכרון למחבלים, את יהודי ארצו ואמר בין היתר כי "הם חיים במדינה הזו זמן רב מידי". דבריו עוררו זעם והרב הראשי הבריטי לשעבר, לורד יונתן זקס, אמר בראיון לטלוויזיה המקומית כי "יהודים שוקלים לעזוב את בריטניה מחשש שג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה". 

חברי הרשימה המשותפת פרסמו בשבת האחרונה בתקשורת הבריטית מכתב תמיכה בפוליטיקאי השנוי במחלוקת ובו כתבו בין היתר כי הוא "בעל עקרונות השואף לשלום ולצדק, ומתנגד לכל צורות הגזענות, בין אם הן מכוונות נגד יהודים, פלסטינים או כל קבוצה אחרת"

יוגב התייחס הבוקר לצעד שנקט ואמר כי "הח"כים הערבים התירו את דמה של קהילת יהודי בריטניה. תמיכתם בג'רמי קורבן חותרת תחת ערכי היסוד של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. דמוקרטית, משום שחברי הרשימה פועלים נגד הכרעתה הדמוקרטית של הכנסת מחוץ למדינה. ויהודית, משום שהם מלבינים את תמיכתו של קורבין באנטישמיות. הגיע הזמן שוועדת האתיקה תשים להם קו אדום".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן