יהודי בריטניה שוקלים לעזוב את את הממלכה

הרב יונתן זקס התבטא בחריפות נגד מועמד מפלגת ה'לייבור' הבריטית: "יהודים שוקלים לעזוב את בריטניה מחשש שג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה". 

חדשות כיפה מירב כהן 02/09/18 17:41 כב באלול התשעח

יהודי בריטניה שוקלים לעזוב את  את הממלכה
הרב יונתן זקס, צילום: צילום מסך

הרב הראשי הבריטי לשעבר, לורד יונתן זקס, אמר בראיון לטלוויזיה המקומית: "יהודים שוקלים לעזוב את בריטניה מחשש שג'רמי קורבין ייבחר לראשות הממשלה". 

ג'רמי קורבין, המועמד המוביל לראשות הממשלה הבריטית מטעם מפלגת ה'לייבור' התבטא לא פעם בחריפות נגד מדיניות ישראל, ותמך בחרם אקדמי וכלכלי על ישראל. אמירותיו על יהודי הממלכה המאוחדת עוררו את זעמה של הקהילה היהודית. לטענתו : "הם חיים במדינה הזו זמן רב מידי" 

הרב זקס אמר כי על קורבין להבהיר את התבטאויותיו נגד יהודים: "הוא חייב להתחרט ולהתכחש לדברים שאמר", זקס הוסיף שדבריו של המועמד לראשות הממשלה מעוררים חשש לאיום קיומי על קיומה של הקהילה היהודית. 

ראש הממשלה לשעבר מטעם מפלגת הלייבור, גורדון בראון, התייחס גם הוא לאמירותיו של קורבין: "בעיית האנטישמיות אינה תיאורטית, אלא אמיתית ומציאותית. יש לטפל בה עכשיו". גורדון תקף את קורבין וטען: "המפלגה אינה יכולה להרשות לעצמה להיראות כ'קו ההתקפה הראשון'. זה לא רק נוהל, זה שאלה של מי אנחנו ומה אנחנו מייצגים".

העיתון הבריטי, ה"דיילי מייל", פירסם שקורבין השתתף בטקס אזכרה למחבלים מאולימפיאדת מינכן ב-2014. ראש הממשלה הגיב לפרסום בחשבון הטוויטר שלו: "ההשתתפות של קורבין בטקס וההשוואה שעשה בין ישראל לנאצים צריכה להביא לגינויים מכל מקום – שמאל, ימין, וכל מה שביניהם". קורבין לא נשאר חייב ותקף את נתניהו: "מה שכתב נתניהו על מעשיי ואמירותיי שגוי. מה שדורש גינויים מכל מקום זה ההרג של יותר מ-160 מפגינים פלסטינים בעזה מאז מארס, כולל עשרות ילדים"