ח"כ יוגב ל'כיפה': "אסור להתפלג, אך אין הצדקה לדרישת השריונים של האיחוד הלאומי"

חבר הבית היהודי דחה את דרישת אריאל וסמוטריץ לשלושה שריונים בעשירייה הראשונה, אך ציין כי ביתר הדברים הוא יכול לתמוך, "דרישה אידאולוגית אני מקבל, לא כיסאולוגית. בסוף הדברים יגמרו בין אורי לנפתלי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 27/11/18 18:38 יט בכסלו התשעט

ח"כ יוגב ל'כיפה': "אסור להתפלג, אך אין הצדקה לדרישת השריונים של האיחוד הלאומי"
לא מסכים עם כל דרישות האיחוד הלאומי. יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המתיחות הגדולה בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי עלולה להוביל לפילוג לקראת הבחירות הקרובות. בראיון ל'כיפה' קרא הערב (שלישי) ח"כ מוטי יוגב לשני הצדדים לשמור על המצב הקיים, אך טען כי "אין הצדקה" לדרישת השיבוצים ברשימה המאוחדת מצד אראיל וסמוטריץ'.

"בשורה התחתונה", אמר יוגב, "הציונות הדתית צריכה ללכת מאוחדת לבחירות. אין הבדל עקרוני בין ראשי הבית היהודי והאיחוד הלאומי. פילוג רק יביא להקטנת הכוח ולא להגדלתו".

בנוגע לדרישות האיחוד הלאומי במשא ומתן עם הבית היהודי הוא אמר כי "הכלל המנחה אותי הוא מה שהיה הוא שיהיה. יש שיאמרו שאסור לשריין בכלל שיתמודדו ובאיחוד הלאומי יבקשו לשריין יותר. אני אומר לא לעשות שום שינוי ולשמור על הסטטוס קוו". 

אבל באיחוד הלאומי מבקשים לחזור למצב שהיה בבחירות 2013, אז היו להם 4 מקומות מתוך רשימה של 12 ח"כים

"זה נכון. בעבר היה יתרון מסויים לאיחוד הלאומי עם כל המפעלים והעמותות, אבל כיום אין הצדקה לדבר וצריך לשחזר את מה שהיה בפעם הקודמת. אין סיבה לשריין יותר מהשריונים הקיימים בבית היהודי".

בנט ואורי אריאל

בנט ואורי אריאלצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתחילת השבוע הציבו אריאל וסמוטריץ ארבעה תנאים להמשך הריצה המשותפת עם בנט - שיבוץ נציגיהם ביחס של 1/3, צירוף יו"ר המפלגה לפורום ראשי הקואליציה, שיתוף פעולה בקמפיין הבחירות והתנהלות עצמאית בנושאי דת ומדינה.

גורם בכיר בבית היהודי כינה את הדרישות כ"מוגזמות" והאשים את אריאל בכך שהוא מעוניין בפילוג. יו"ר האיחוד הלאומי לעומת זאת, אמר ל'כיפה' כי התדרוך נגדו היה "פחדני" וכי אם לא תהיה להם ברירה הם ירוצו בנפרד מתוך אמונה שהם שווים לבד "חמישה מנדטים".

ח"כ יוגב, באיחוד הלאומי טוענים שרק הם מתעסקים בנושאי דת ומדינה  במפלגה. מה דעתך על דרישתם לקבל עצמאות בהצבעות על הנושאים האלה?

"הם לא היחידים שמתעסקים בזה. גם לי יש הרבה פעילות בנושאי דת ומדינה, אז שאף אחד לא יקשור לעצמו כתרים", הוא טען ולצד זה ציין כי מלבד דרישות השריון עם הדרישות האחרות הוא הרבה יותר מסכים, "לדרישה להצבעות בנושאי דת ומדינה, אולי יש הצדקה אידאולוגית. גם בדרישה שאורי יהיה חלק מהנהלת הקואליציה כמייצג סיעה זו אני תומך. כל דרישה אידאולוגית אני מקבל, אבל לא דרישה כיסאולוגית".

עוד אמר יוגב כי אף אחד לא פנה אליו כדי לגשר ולפשר בין הצדדים, "הייתי שמח, אבל הם לא צריכים אותי. בסוף הדברים יגמרו בין אורי לנפתלי".

אתה חושש שבסוף המשא ומתן יתפוצץ ויהיה פילוג בציונות הדתית?

"אני לא חושש ולא דואג, למרות שאני לא נביא. כל צד יודע שלא כדאי להתפלג"