ח"כ חנין הפתיע: "יש לי קשר אישי מאוד חם לחב"ד"

במסגרת יום ההוקרה לתנועה החסידית בכנסת, שנערך ביוזמת ח"כ מועלם-רפאלי, סיפר חבר הרשימה המשותפת כי הוא צאצא של האדמו"ר השני ונכדו של חסיד חב"ד. "באתי לכאן כדי להביע הערכה לפעילותם"

חדשות כיפה דויד ליבנה 02/07/18 11:47 יט בתמוז התשעח

ח"כ חנין הפתיע: "יש לי קשר אישי מאוד חם לחב"ד"
דב חנין, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

קיומו של אירוע "משיח בכיכר" בתל אביב, שאורגן על ידי אנשי חב"ד, עורר סערה בשבוע שעבר, שהגיעה עד לפתחו של בית המשפט. ביום הוקרה מיוחד שהתקיים היום (ב') בכנסת הובעה דווקא הערכה לפעילותה של התנועה.

יום ההוקרה נערך ביוזמת יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם-רפאלי, ובתיאום עם אגודת חסידי חב"ד המייצגת את חב"ד בכנסת. שרים, חברי כנסת מכל סיעות הבית, אישי ציבור וראשי חסידות חב"ד השתתפו באירועים שונים שהתקיימו לכבוד התנועה.

באחד האירועים במהלך היום הפתיע ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת שאמר: "יש לי קשר אישי מאוד חם לחב"ד. באתי לכאן כדי להביע הערכה לפעילות שלהם". חנין סיפר כי הוא צאצא של האדמו"ר האמצעי רבי דובער שניאורי, שהיה בנו של האדמו"ר הזקן, מייסד חסידות חב"ד. "סבא שלי היה חסיד חב"ד, מראשי חסידות חב"ד בתל אביב. כשהייתי ילד הוא היה לוקח אותי לבית הכנסת של חב"ד", הוסיף חנין.

הדיון בו השתתף חנין נערך בוועדה לקידום מעמד האישה, שם דנו על חלקה המרכזי של השליחה במפעל השלוחים של הרבי מלובביץ'. 

מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד, הרב אריאל למברג, אמר בדיון כי "פשוט מפעים לראות כיצד בוועדה לקידום מעמד האישה מתארחות שליחות חב"ד מכל רחבי ישראל, ומביאות איתן רוח של העצמה נשית אמיתית כפי שעוצבה בידי הרבי מליובביץ'. ההערצה והכבוד שהרבי זוכה לה מכל חברי הבית חוצה מגזרים ומפלגות ומוכיחה שוב כי חב"ד נמצאת בלב הקונצנזוס הישראלי".

לקראת יום ההוקרה לחב"ד אמרה מועלם-רפאלי: "תנועת חב"ד, כפי שעוצבה על ידי הרבי מלובביץ', הפכה לגורם משמעותי בחברה הישראלית ועבור יהודים ברחבי העולם, ויש להוקיר את פעילותה. כולם מכירים את בתי חב"ד ברחבי העולם המשמשות כבית חם לישראלים, כגורם הפועל לחיזוק הזהות היהודית בעידן של התבוללות הולכת וגוברת. 

"חב"ד פועלת גם בישראל ועורכת פעילויות בלתי פוסקות של צדקה וחסד. מאחורי כל העשייה המבורכת  הזו עומדים שליחי חב"ד שמבצעים את מלאכתם במסירות רבה ולרוב בתנאים לא פשוטים ארץ ובכל רחבי העולם".

יום ההוקרה לחב"ד בכנסת

יום ההוקרה לחב"ד בכנסתצילום: ללא קרדיט

יום ההוקרה לחב"ד בכנסת

יום ההוקרה לחב"ד בכנסתצילום: ללא קרדיט