ח"כ השכל: "יש להטיל סגר כללי על יהודה ושומרון"

במערכת הציבורית קראו להחריף את המהלכים נגד הפלסטינים, בעקבות פיגוע הירי בגבעת אסף. ראש מועצת בנימין: "הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים. חייב להיות איסור מוחלט על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/18 12:01 ה בטבת התשעט

ח"כ השכל: "יש להטיל סגר כללי על יהודה ושומרון"
שרן השכל, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

הפיגוע הרצחני בגבעת אסף, שאירע שלושה ימים לאחר זה שבעפרה, הוביל לתגובות קשות ולדרישה מהממשלה לחסום את צירי התנועה ביהודה ושומרון עבור התושבים הערבים.

"הטרור הרצחני מרים ראש ואנחנו לא נשב יותר בחיבוק ידיים", אמר ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, שהוסיף כי הוא "דורש מראש הממשלה לטפל בטרור כמו שצריך לטפל בטרור".

לדבריו, "צעד ראשון חייב להיות איסור מוחלט ומיידי על האוכלוסייה הערבית להמשיך לנסוע בציר 60. במקביל חייבים לצאת מהחשיבה המקובעת, להבין שאנחנו בעיצומו של גל טרור רצחני חדש ולבצע טיפול שורש אמיתי בתשתיות הטרור. תושבי בנימין לא יהיו ברווזים במטווח הירי של הטרור הפלשתיני".

ישראל גנץ

ישראל גנץצילום: יח"צ

חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, אמר כי ‏"ריבוי הפיגועים ביהודה ושומרון לא עולה בקנה אחד עם רצונה של מערכת הביטחון לצמצם את הכוחות ביו"ש. אני "קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להקפיא את צמצום הכוחות ולקיים הערכת מצב מחודשת על המענה הביטחוני, בכדי להעניק עוד כלים ליצירת הרתעה, הגנה וביטחון לתושבי יהודה ושומרון".

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי "הרשות הפלסטינית שמעודדת את הערבים לרצוח יהודים ומשלמת משכורות גבוהות לרוצחים היא האחראית על הפיגוע היום. מדינת ישראל חייבת לגבות מההנהגה הפלסטינית מחיר כבד, אולם ממש לא די בכך. ישראל חייבת להשיב לעצמה את ההרתעה ולהפסיק להימרח ולהגרר בכל הקשור בהריסת בתי מחבלים. כאשר ישנה מדיניות מגמגמת בה אולי הורסים חלק מביתו של מחבל וגם זה לאחר זמן רב, אין באמת הרתעה כנגד המפגע הבודד".

חברת ועדת חוץ וביטחון, ח"כ שרן השכל מהליכוד הוסיפה כי "עוד פיגוע אכזרי שחומרתו טרם התבררה עד תום. ‏אני קוראת להטיל סגר כללי על יהודה ושומרון. על כוחות הביטחון למצוא את הסייענים ואת הנשקים איתם בוצעו שני הפיגועים השבוע. בהמשך לחיסולים הלילה, עלינו להשיב את ההרתעה ולהכות בטרור לפני שהוא מרים את ראשו".

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, ציין כי "בשנת 1996 מחדל אוסלו התפוצץ לנתניהו ולכל עם ישראל בפרצוף עם אירועי מנהרת הכותל. אם ממשלת ישראל לא תתעשת אנחנו נחטוף מתקפת טרור קשה".