ח"כ גליק על פרשת ירון אטיאס: "זה הזמן להיזהר בלשון הרע"

חבר הליכוד, שפעל מאחורי הקלעים רבות על מנת לפתור את סרבנות הגט של אטיאס, ציין כי בית הדין "בשום שלב לא התיר לקלל או להשמיץ אותו". ח"כ עזריה: "מה שהביא את הגט למזל דדון אלו הן הסנקציות, השיימינג והמאסר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/06/18 16:38 כ בסיון התשעח

ח"כ גליק על פרשת ירון אטיאס: "זה הזמן להיזהר בלשון הרע"
יהודה גליק, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

במערכת הפוליטית, שחלקה הייתה מעורבת בסיפור, בירכו היום (ראשון) על סיום הפרשה העגומה שבה סירב ירון אטיאס לתת גט לרעייתו.

"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", כתב ח"כ יהודה גליק בפייסבוק, "מזל טוב מזל דדון, אטיאס מזל טוב ירון אטיאס, מזל טוב ילדי משפחת אטיאס".

גליק, שזימן לפני כשבועיים את אטיאס ללשכתו בכנסת כדי לנסות ולפתור את הבעיה והותקף על ידי ח"כ רחל עזריה, הוסיף כי "זה הזמן להיזהר בלשון הרע. גם כאשר בית הדין הכריז על הרחקות דרבנו תם כלפי הסרבן בשום שלב הוא לא התיר לקלל אותו או להשמיץ אותו, על אחת כמה וכמה עכשיו".

לאחר שנכווה מהביקורת הצולבת נגדו, ואף הספיק לערוך סולחה עם עזריה, תיווך חבר הליכוד בשבועיים האחרונים בין הצדדים ואף פעל לצירופה של עו"ד נוספת לסיפור. בסביבתו מסרו ל'כיפה' כי הנושא הדיר שינה מעיניו.

ח"עזריה מתנגדת ליוזמת ג

ח"כ עזריהצילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ עזריה תלתה את סיום הפרשה בסנקציות שהטיל בית הדין הרבני על סרבן הגט, "מה שהביא את הגט למזל דדון אלו הן הסנקציות, השיימינג והמאסר. אני שמחה שמזל יוצאת לחופשי מהמאסר שלה ושהיא לא ויתרה על מה שחשוב לה. הגיע הזמן שבתי הדין הרבניים ישתמשו בכלים שעומדים לרשותם לכל מקרה ומקרה".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, שגם הוא שוחח לא פעם עם הגבר שמטרה לשכנעו להתיר את אשתו מעגינותה, אמר כי הוא "שמח מאוד שירון הקשיב לעצתי ולעצתם של אחרים שסייעו, ונתן גט למזל. 
אין לי ספק שזהו הצעד הראוי והנכון, שישפיע גם על מערכת היחסים בין בני הזוג שממשיכים להיות הורים לילדיהם, גם אחרי הגירושין".

עו"ד אביבית מוסקוביץ מומחית בדיני אישות אשר הקימה מרכז להתרת עגונים ועגונות בעולם, הוסיפה כי  "כניעתו של הסרבן ירון אטיאס היא הוכחה נוספת לחשיבותן של הסנקציות נגד הסרבנים. סרבני גט, המבקשים למנוע מבנות זוגן את החופש לחיות את חייהן, הינם אנשים שראויים שהמדינה תפעיל נגדם כל סנקציה אפשרית בכדי לחייבם לעשות את המעשה שאמור היה להיות המובן מאליו".