ח"כ גליק: "המדינה ונתניהו מצפצפים על בג"ץ"

חבר הליכוד וח"כ מועלם רפאלי כינסו דיון מהיר, בטענה שזכויותיהם מופרות וראש הממשלה אינו מאפשר להם לעלות להר הבית כפי שהבטיח, "מדוע לא לאפשר לנו להמשיך ולעלות? זה בניגוד לחוק החסינות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/12/17 10:40 ז בטבת התשעח

ח"כ גליק: "המדינה ונתניהו מצפצפים על בג"ץ"
גליק ומועלם מנסים לעלות להר הבית, צילום: עזרא גבאי

דיון מהיר ומיוחד כונס הבוקר (ב') על ידי מספר חברי כנסת לאור טענתם שראש הממשלה מפר את חוק חסינותם, בכך שהוא מסרב לאפשר להם לעלות להר הבית.

את הדיון יזמו ח"כ יהודה גליק מהליכוד ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי שאמרו כי מדובר במציאות לא תקינה שכל אזרח במדינה רשאי לעלות להר הבית מלבד חברי הכנסת.

"המדינה וראש הממשלה מצפצפים על בג"ץ", תקף ח"כ גליק שהוסיף כי "ועדת האתיקה קיבלה החלטה, לאחר ששמעה את מפקד המחוז שציין בפניה את השיפור הניכר במצב הביטחוני בהר הבית, כי יש לאשר לחברי כנסת לעלות להר הבית בכפוף לתאום עם המשטרה".

לדבריו, זאת הסיבה שהוא עתר לבג"ץ  ומה שהוביל לפיילוט שהמדינה קיימה, במסגרתו עלו חברי הכנסת להר הבית, במטרה לבחון האם הנושא באמת כל כך נפיץ. "ראש הממשלה הבטיח לי אישית שהכוונה היא לפתוח את הר הבית לחברי הכנסת", טען גליק וציין כי "המשטרה קבעה שהפיילוט עבר בשלום, ותשובת המדינה לבג"צ היתה שהפיילוט עבר בשלום ויהיו עוד פיילוטים כאלה שלאחר מכן הר הבית יפתח לח"כים. המדינה התחייבה שעד סוף 2017 יהיה עוד פיילוט. וכמובן שהמדינה לא קיימה וצפצפה על בג"צ".

ח"כ מועלם בביקורה בהר הבית

ח"כ מועלם בביקורה בהר הביתצילום: דוברות ח"כ מועלם

ח"כ מועלם ציינה כי "לכולם ברור שהר הבית הוא סמל לריבונות של מדינת ישראל והנו המקום הקדוש ביותר לעם היהודי". לדבריה, הפיילוט שאיפשר לחברי כנסת לעלות להר הבית לפני כמה חודשים עבר בכבוד ובשקט. לא היו מהומות ולא היו סכינים, כי יהודים שעולים להר הבית עושים את זה מתוך מניעים אישיים ודתיים ולא באים להתסיס".

מועלם הוסיפה כי הודות לפעילות המשרד לביטחון הפנים ,משרד המשפטים והמשטרה בראשות מפקד המחוז יורם הלוי, "יהודים עולים להר בכבוד ובשקט".

"אם כן", היא תהתה, "מדוע לא לאפשר לנו להמשיך ולעלות? עולם הפוך ראיתי. מספר היהודים שעולים להר הולך וגדל  ולחברי הכנסת אסור לעלות, וזה כמובן בניגוד לחוק החסינות".

יועמ"ש הכנסת אייל ינון אמר בדיון כי "מדובר כאן בסיטואציה מאוד חריגה ואנחנו נמצאים בסוג של עולם הפוך. אנחנו נמצאים במצב שבו מופרים זכויות יסוד של חברי כנסת וחסינות חברי הכנסת. זכויות אלו מוגבלים ביחס לחברי הכנסת הרבה יותר מאשר לציבור הרחב".

עוד הוא ציין כי "המוקד הוא לא בוועדת האתיקה כי וועדת האתיקה קבעה שהמגבלה היחידה שקיימת כיום הוא הצורך בלתאם את הביקור עם המשטרה. המפתח הוא בידי מי שאחראי על בטחון המדינה ושוקל את השיקולים האלה".

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש, סיכם את הדיון ואמר: "אני אלחם על זכותו של כל יהודי לעלות לכל מקום ללא שום מגבלה". לגבריו, "מדינת ישראל לא כיבדה את ההחלטה מכיוון שקיבלה הוראה מראש הממשלה לא לאפשר לח"כים לעלות להר הבית ולהפר את חוק חסינות חברי הכנסת המאפשר חופש תנועה לחברי כנסת יותר מכל אזרח אחר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן