לראשונה מזה שנתיים: ח"כים עלו להר הבית

יהודה גליק ושולי מועלם-רפאלי היו השניים היחידים שעלו להר הבית, במסגרת היום הבודד שהתיר ראש הממשלה. צפו בתמונות ובדברים של ח"כ מועלם: ""חל שינוי חיובי וגדול מאוד בהתנהלות המשטרה על ההר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/08/17 10:53 ז באלול התשעז

לראשונה מזה שנתיים: ח"כים עלו להר הבית
ח"כ גליק בביקורו בהר הבית, צילום: אברהם שלם

שני חברי כנסת בלבד ניצלו הבוקר את אישורו החד פעמי של ראש הממשלה לעלות להר הבית, במסגרת הפיילוט שבוחן את מידת השפעת עלייתם של נבחרי הציבור להר על המתיחות באזור.

כשהוא מלווה בשוטרים עלה ח"כ יהודה גליק מהליכוד למקום הקדוש של העם היהודי. בנוסף אליו עלתה גם ח"כ ויו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם-רפאלי.

ח"כ מועלם בביקורה בהר הבית

ח"כ מועלם בביקורה בהר הביתצילום: דוברות ח"כ מועלם

כלי התקשורת לא הורשו להיכנס למקום, כחלק מההגבלות שהוטלו על העולים שלא להתראיין במקום. אך בסרטון מיוחד אמרה ח"כ מועלם כי שני השוטרים בני העדה הדרוזית שנרצוח במקום, "פשוט מסרו את נפשם לקיום של מדינת ישראל וליכולת שלנו לעלות להר הבית. אני מבקשת שכל אחד מאיתנו יזכור אותם ויקח מהמסירות שלהם לכלל".

עם סיום ביקורה אמרה ח"כ מועלם-רפאלי כי "לאחר שנתיים שבהן לא הורשנו לעלות להר הבית,  זו היה חוויה מרוממת ומרגשת מאוד, בפרט בהתחשב בעובדה שאנחנו בחודש אלול , חודש של חיבור אל עצמנו ואל אלוקינו. אני מקווה מאוד שחברי הכנסת לא יצטרכו לחכות שנתיים, חודשיים או שבועיים לעליה הבאה אל המקום הקדוש ביותר לעם היהודי. אני בהחלט מצפה לשינוי הזה שכן, גורמי ביטחון בכירים הודיעו שההסתה מתבצעת על ידי ההנהגה הערבית".

בהמשך היא בקשה להדגיש כי "חל שינוי חיובי וגדול מאוד בהתנהלות המשטרה על ההר ועל כך אני מודה לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, למפכ"ל המשטרה רוני אלשייך ולמפקד המחוז יורם הלוי". לסיום היא קראה לכולם "לעלות אל ההר בטהרה מתוך ראיית השילוב של הקדושה והריבונות".

ח"כ גליק משקיף על כיפת הסלע

ח"כ גליק משקיף על כיפת הסלעצילום: אברהם שלם

יש לציין כי הגבלה נוספת שחלה על נחרי הציבור שבחרו לעלות, הייתה איסור העליה על שרי הממשלה וכן פיצול מועדי העלייה של חברי הכנסת היהודים והערבים, שמצידם הצהירו כי הם לא מתכוונים לעלות "בזמן שנתניהו יקבע לנו". מעבר לכך גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' נמנע מלעלות מאחר ולטענתו הוא אינו "מוכן לעלות להר הבית כגנב במחתרת באופן המבזה והבלתי חוקי שנכפה על חברי הכנסת. הר הבית הוא המקום המקודש ביותר לעם היהודי ועל מדינת ישראל לממש את ריבונותה בו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן