ח"כים נגד אבי גבאי, פעילי מפלגה פועלים להדחתו

איתן כבל, איילת נחמיאס ורבין ויוסי יונה, תקפו בפומבי את יו"ר המפלגה וקוראים לו לפנות את מקומו. כבל: "בעולם העסקים היה מניח את המפתחות מזמן". בתוך כך, דווח כי פעילים במפלגה החלו לאסוף חתימות להדחתו של גבאי

חדשות כיפה יהונתן קליין 03/01/19 13:30 כו בטבת התשעט

ח"כים נגד אבי גבאי, פעילי מפלגה פועלים להדחתו
תחת מתקפה. אבי גבאי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

"אבי גבאי בעולם העסקים היה מניח את המפתחות מזמן. הוא צריך לשקול לוותר על מקומו", אמר הבוקר (ה') ח"כ איתן כבל בראיון בגלי צה"ל, הוא תקף את גבאי על סילוקה של ציפי לבני מהמפלגה מול המצלמות. "הציבור נחשף לגרסה מאוד מביכה של תכנית ריאליטי – פרק ההדחה של האחות הגדולה", אמר כבל, והוסיף: "אני נסער כי המשמעות היא שמפלגת העבודה עלולה להיעלם".

בהמשך גם ח"כ איילת נחמיאס-ורבין קראה לגבאי לפנות את מקומו; "הייתי רוצה שהוא יתחלף", אמרה בגל"צ. בהמשך לדברים אמר חברה לסיעה, ח"כ יוסי יונה, ברשת ב', כי "אבי גבאי לא יכול להוביל גוש של מפלגות המרכז-שמאל. צריך לקחת בחשבון את דבריהם של איתן כבל ושל איילת נחמיאס-ורבין. שיפנה את מקומו".

מנסה להביך את הממשלה. ח"כ נחמיאס ורבין

ח"כ נחמיאס ורבין. "גבאי צריך ללכת"צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתוך כך, דווח בחדשות 10 כי פעילים במפלגת העבודה החלו לאסוף חתימות של צירים בוועידת המפלגה, במטרה להדיח את גבאי ולקיים פריימריז לראשות המפלגה ולרשימת המפלגה - ללא שיריונים. בקבוצת הווטסאפ שפתחו לטובת העניין נכתב: "יתקיים בקרוב מאוד כנס החתמה ודיון. המטרה – להחתים 1350 צירי ועידה. הדרישה – לדרוש דיון והצעה לקיים פריימריז פתוחים\סגורים ליושב ראש ורשימה לכנסת ה-21 בלי שום שריון".