ראש החוג באוניברסיטת ת"א - אל תבואו עם דסקיות "ביחד ננצח"

במכתב שפרסם למרצים, ראש בית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב קורא שלא להגיע עם דיסקיות "ביחד ננצח". הסיבה: סביבה חופשית מהסחות דעת. בהמשך הוציא הבהרה לדבריו: "היה מיועד ליצור סביבה שמאפשרת ריכוז בלימודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/01/24 10:03 כא בטבת התשפד

ראש החוג באוניברסיטת ת"א - אל תבואו עם דסקיות "ביחד ננצח"
אוניברסיטת תל אביב, צילום: שאטרסטוק

"לדעתי כדאי לנו להימנע מלהגיע לשיעורים ולתרגולים עם פריטי לבוש או סממנים עם משמעות אקטואלית למלחמה", כך כותב ראש החוג למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב למרצים תחתיו וממליץ להם שלא להגיע לשיעורים גם עם דיסקיות "להחזיר אותם הבייתה" ו"ביחד ננצח". בהמשך הבהיר את כוונתו בהודעה נוספת.

לדבריו, הגעת הסגל עם סממנים אקטואלים, אפילו כאלה התומכות בהשבת החטופים נובע מ"הרצון ספק לסטודנטים סביבה חופשית מהסחות דעת וכמובן גם מהטרדות ומחשש מתגובות קשות של אחרים" כותב ראש בית הספר.

הדסקית שהוציא רמי לוי

הדסקית שהוציא רמי לוי, צילום: רמי לוי

"אפשר בהחלט להתבטא אבל במקום אחר ובזמן אחר"

"גם כאשר ההיגד הוא בקונצנזוס רחב מאוד, הוא מביא לכיתה שיח על מלחמה ועלול להיות קשה למנוע מהשיח להתרחב. לכן כדאי לדעתי להימנע מכך" הוא כותב. יחד עם זאת הוא מוסיף כי ההימנעות מדיון במלחמה ומסממנים של אבל ושל תמיכה בחטופים ובני משפחותיהם אינו מביע היעדר אמפתיה ואינה מזלזלת בשכול ובהקרבה של החיילים והחיילות, "היא גם לא מהווה ביטול של חופש הביטוי. אפשר בהחלט להתבטא אבל במקום אחר ובזמן אחר שבו איננו מלמדים" נכתב.

חלק מהמכתב שנשלח

חלק מהמכתב שנשלח צילום: צילום מסך

הודעת ההבהרה של ראש בית הספר: "שותף לחרדה לגורלם"

לאחר הסערה שיצר מכתבו, הבהיר במכתב נוסף וחידד את כוונותיו: "מאז אירועי ה-7 באוקטובר ליבי יוצא לחטופים, לחיילי צה"ל שנלחמים בגבורה למען המדינה, למי שנפגעו ופונו, ולמשפחות. פעלתי כמיטב יכולתי מאז במסגרת תפקידי לסייע, להקל, ולתמוך בהם" כתב.

עוד הוסיף: "המלחמה והטראומה של ה-7 באוקטובר מקשים להתרכז בהוראה ובלימודים. מכתבי לסגל ההוראה היה מיועד ליצור סביבה שמאפשרת ריכוז בלימודים, תוך שימוש בכלים שאני סבור שאינם מזיקים לאיש, ודאי שלא לחטופים. אם המכתב לא הובן כהלכה והכאיב למישהו ממשפחות החטופים, אני מצטער על כך מאוד. אני מצטרף לקריאת המשפחות להחזיר את החטופים, ואני שותף לחרדה לגורלם".