משרד החינוך הודיע: הלימודים מבוטלים עד יום שלישי בכל הארץ

על רקע המלחמה והמצב הביטחוני המתוח משרד החינוך ופיקוד העורף הודיעו על ביטול הלימודים במערכת החינוך בכל רחבי הארץ, עד יום שלישי הקרוב | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/23 15:45 כג בתשרי התשפד

משרד החינוך הודיע: הלימודים מבוטלים עד יום שלישי בכל הארץ
חשש לשביתה , צילום: Nati Shohat / Flash 90.

לאחר הערכת מצב במשרד החינוך הבוקר (יום א') ובהחלטה משותפת עם פיקוד העורף הודיע שר החינוך יואב קיש כי לאור ממדי האסון והמורכבות הביטחונית לא יתקיימו לימודים ופעילויות חינוך ביומיים הקרובים (ימי ב' ו-ג') בכל מסגרות החינוך בכלל רחבי הארץ, כולל במסגרות החינוך המיוחד.

כמו כן לא יתקיימו פעילויות חינוכיות, פעילויות חוץ בית ספריות, טיולים וסיורים. לנוכח המצב, הנהלת המשרד הנחתה את צוותי ההוראה ליצור קשר עם משפחות הילדים והתלמידים בבתיהם לצורך תמיכה וחיזוק. הצפי כעת הוא חזרה הדרגתית ללימודים החל מיום ד' הקרוב, בכפוף להערכות המצב.

הנחיות פיקוד העורף בעקבות המצב הביטחוני: בשל המצב הביטחוני והמלחמה המשתוללת בישראל, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות, מיום ראשון, 8 באוקטובר 2023, בשעה 15:00, עד ליום שלישי, 10 באוקטובר 2023. ההנחיות של פיקוד העורף מתחלקות בין אזורי מתיחות מוגברת, לבין שאר הארץ.

טנק, מלחמת חרבות ברזל

טנק, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Photo by Chaim Goldberg/Flash90

הנחיות פיקוד העורף: חלוקה לאזורים

לצד ההחלטה כי הלימודים יתבטלו בכל חלקי הארץ, בפיקוד העורף פרסמו הנחיות נוספות שמשתנות בין האזורים.

בתחומי: עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, שפלה, שפלת יהודה, דן, ירקון, שרון יהודה ושומרון וירושלים. מותר לקיים התקהלות עד 10- אנשים בשטח פתוח, עד 50 במנה. החופים סגורים לציבור. ניתן לקיים פעילות רק במקומות מהן ניתן להגיע למרחב מוגן.

בשאר חלקי הארץ ניתן לקיים התקהלויות של עד 1000 איש, מקומות העבודה פועלים ללא הגבלות, נאסר על קיום פעולות חינוכיות.