בכל זאת שביתה? בארגון המורים תוקפים את האוצר - וממשיכים בעיצומים

למרות ששנת הלימודים נפתחה כסדרה, בארגון המורים ממשיכים בעיצומים ומאיימים בשביתה. הרקע: סירוב של האוצר לטענתם, להעביר 800 שקלים עליהם סוכם. באוצר מגיבים: "העיצומים - התנהגות לא מקובלת" | אין הסכמות בנוגע ללוח החופשות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/09/23 07:46 כ באלול התשפג

בכל זאת שביתה? בארגון המורים תוקפים את האוצר - וממשיכים בעיצומים
ארז וסמוטריץ', המאבק נמשך, צילום: Chaim Goldberg/Flash90, Yonatan Sindel/Flash90

לאחר משא ומתן שנמשך עד ליומו האחרון של החופש הגדול, הגיעו במשרד האוצר ובארגון המורים להסכמות ושנת הלימודים נפתחה כסדרה. אלא שבארגון המורים המשיכו בעיצומים כל העת, זאת לאחר שבאוצר לטענתם, לא מעבירים למורים 800 שקלים כבר בחודש הקרוב כפי שסוכם.

אין הסכמות לגבי לוח החופשות

ב-ynet שם פורסם הסיפור לראשונה צוטט יו"ר ארגון המורים רן ארז תוקף את האוצר ואומר שנהגו במורים ב"נכלוליות". "הם השיגו פתיחת שנת לימודים, אך מיד הפרו התחייבות וגם פוגעים באמינות שלנו כלפי המורים. חתימת הסכם שכר יכולה לקחת ארבעה חודשים וכעת אומרים שעד אז המורים לא יקבלו שכר".

יואב קיש

יואב קיש, תהיה שביתה? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוסף, בארגון המורים טוענים כי אין עדיין סיכומים לגבי לוח החופשות. בארגון המורים טוענים שעל פי ההסכם הצדדים היו אמורים לשוב למשא ומתן בנושא, אלא שעתה באוצר לוחצים עליהם לקבל את לוח החופשות הנוכחי.

"ניאלץ להשבית את הלימודים"

ארז הוסיף איום בהשבתה במידה ובאוצר לא יעבירו את אותם 800 שקלים בחודש הקרוב ואמר: "אמרתי להם 'נתתם מקדמות להסתדרות המורים, תנו גם למורים בעל-יסודי, ואם לא נגיע להסכם תיקחו חזרה את הכסף'. אין עם מי לדבר, אנחנו מרגישים מרומים. אם הם לא יעבירו את הפעימה הראשונה למורים ניאלץ להשבית את הלימודים".

מעל 8,000 בוגרים

תיכון, תהיה השבתה? צילום: מרכז יב"ע

באוצר הגיבו לארז ותקפו את המשך העיצומים למרות ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים. "מיד לאחר ההסכמות אליהם הגיעו הצדדים, ארגון המורים הורה למוריו להמשיך בעיצומים" נכתב, "המשך העיצומים והפגיעה בתלמידים לאחר הגעה להבנות אינם בגדר התנהלות מקובלת. משרד האוצר פועל כעת על מנת לגבש את כל ההסכמות לכדי הסכם קיבוצי וקורא לארגון המורים להמשיך את שיתוף הפעולה בנושא זה ללא פגיעה בתלמידים" לשון תגובת משרד החינוך.