"נידרש פחות למצלמות": הפתרון של עיריית ירושלים להתעללות במעונות

יחידה שהוקמה במנהלת החינוך בבירה, תעניק הדרכה חינוכית למטפלות ותקדם בנייה של למעלה ממאה מעונות חדשים. "בטווח הרחוק נידרש פחות ופחות למצלמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/09/23 12:40 יז באלול התשפג

"נידרש פחות למצלמות": הפתרון של עיריית ירושלים להתעללות במעונות
גן ילדים, אילוסטרציה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

תופעת ההתעללות בגני הילדים הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה, כאשר רק בחודש האחרון הוגש כתב אישום כנגד סייעת מטירה, לאחר שביצעה לא פחות מ- 350 מעשי תקיפה והתעללות בפעוטות. במנהלת חינוך ירושלים החליטו להיכנס לשורש הבעיה והקימו יחידה ייעודית שתטפל בסוגיה. כך פורסם במיינט ירושלים.

היחידה החדשה שהוקמה תעניק הדרכה חינוכית למטפלות, תאתר עיכובי התפתחות בילדים ותקדם בנייה של למעלה ממאה מעונות חדשים בעיר. היחידה החדשה הוקמה בינואר האחרון והיא מיועדת לפעוטות מגילאי לידה עד שלוש, וכבר הספיקה להגיע ל- 250 מסגרות. ענבל, ממובילות היחידה: "מבחינתנו זה מה שיחולל שינוי. אנחנו מאמינות שבטווח הרחוק נידרש פחות ופחות לסיפור המצלמות כי זה יהיה מקצוע, יהיה שיח בונה אמון בין הורים למטפלות".

"ברשויות אחרות קנו את שירותי ההדרכה מגופים אחרים"

אורית דולב, מנהלת אגף פדגוגיה שבתוכו הוקמה היחידה הסבירה בראיון למיינט ירושלים על היחידה החדשה: "הייחודיות של ירושלים זה הגודל, וזה שיש אגף פדגוגיה בעיריית ירושלים, שזה דבר שלא קיים ברשויות אחרות. בזכות זה יש לנו סט שלם של בעלי תפקידים שמסתכלים על הגיל הרך. בהרבה רשויות אחרות קנו את השירות של ההדרכה מגופים אחרים. אנחנו, בגלל שיש למנהלת חינוך ירושלים אגף פדגוגי, הקמנו בעצמנו את היחידה שהיא חוצה ארגונים. המשמעות היא שתהיה רמה גבוהה ואחידה של ההדרכה שניתנת".