לפחות 89 מקרי התעללות: כתב אישום נגד שתי סייעות מהדרום

מכת מדינה: פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שתי סייעות מירוחם לאחר שבמסגרת עבודתן בתינוקיה התעללו ותקפו את הפעוטות ששהו במקום לכל הפחות ב-89 אירועים שונים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/07/23 15:12 יג באב התשפג

לפחות 89 מקרי התעללות: כתב אישום נגד שתי סייעות מהדרום
סייעת בבית המשפט, ארכיון, צילום: Flash90

פקליטות מחוז דרום הגישה כתבי אישום כנגד שתי סייעות מירוחם כאשר מיוחסים להם לפחות 89 מקרים של אלימות והתעללות בפעוטות בתינוקיה בה עבדו. מכתב האישום שהגיש עו"ד גיורא חזן עולה כי הנאשמות עבדו כסייעות בכיתת התינוקיה בה שהו כ-18 פעוטות בין הגילאים שנה וחודש לשנה ואחת עשר חודשים.

הטחות על המזרן והאכלה בכפיה: סעיפי כתב האישום

אחת הסייעות שהתה במקום על בסיס יומי והשנייה בחלק מהימים. הנאשמות כך על פי כתב האישום תקפו את הפעוטות פעמים רבות ולעיתים גם מספר פעמים באותו היום. כך לדוגמא, הנאשמות הטיחו פעוטות אל הרצפה, הכיסאות והלול, הרימו פעוטות מיד אחת של הפעוט וגררו אותם לאורך החדר או החצר, הרימו והזיזו פעוטות בכוח אף כשישנו והטיחו אותם על המזרן, גררו פעוטות אחריהן, הושיבו פעוטות בכוח על הכיסא ועוד.

בנוסף, כאמצעי ענישה נהגה אחת הסייעות להטיח פעוטות בין רגליה ולרתק אותם על מנת למנוע מהם לזוז או להשאירם בלול, לא פעם למשך דקות ארוכות ואילו השנייה האכילה פעוט בכוח. לפי כתב האישום, השתיים "התנהגו בגן באופן כוחני ואלים, תוך אדישות מוחלטת לכאב שנגרם לפעוטות ממעשיהן. הן הרימו, גררו והטיחו את הפעוטות פעמים רבות, כאילו היו חפץ ולא אדם בעל תחושות ורגשות שיש לנהוג בו בכבוד ולא להסב לו כאב".

לפחות 89 עבירות תקיפה

לנאשמות יוחסו 22 עבירות של התעללות בקטין או חסר ישע. בנוסף ,יוחסו לאחת מהן לכל הפחות 89 עבירות של תקיפת קטין וחסר ישע על ידי אחראי ולשניה יוחסו לכל הפחות 18 עבירות של תקיפת קטין וחסר ישע על ידי אחראי.