בדרך לשביתה: המשא ומתן נקטע - לא הושגו הסכמות

ארגון המורים ומשרדי האוצר והחינוך ניהלו משא ומתן שנמשך עד השעות הקטנות של הלילה, אז הודיע השר קיש כי הפגישה הופסקה בלי שהושגו הסכמות | הבוקר - פגישה מכרעת

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 08:36 יד באלול התשפג

בדרך לשביתה: המשא ומתן נקטע - לא הושגו הסכמות
שר החינוך קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מיממה לפתיחת שנת הלימודים ולא ברור האם תלמידי התיכון והמורים ייאלצו להישאר בבית בשל איום השביתה. בשבוע האחרון התנהלו ניסיונות קדחתניים כדי להגיע להסכמות בין ארגון המורים, משרד האוצר ומשרד החינוך. אולם הבוקר נראה כי לא מסתמנת פריצת דרך.

צילום: Nati Shohat / Flash 90.

הבוקר - פגישה מכרעת בין הצדדים

לאחר שיחות ממושכות שנמשכו אל תוך הלילה (ה'), בין משרד האוצר לארגון המורים, בניסיון להגיע לפשרה שתמנע את סכנת השביתה המאיימת על פתיחת שנת הלימודים מחר, שר החינוך יואב קיש הודיע על הפסקת המשא ומתן - ללא הסכמות. הבוקר צפויה להתקיים פגישה מכרעת בין הצדדים: "מחר בשעות הבוקר אפגש עם יו"ר ארגון המורים רן ארז לפגישה מכרעת", אמר קיש.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון המורים: "מקיימים מו"מ ללא פשרות"

כזכור, אתמול בשעות הצהריים דווח על פריצת דרך במשא ומתן והוסכם על מתווה פשרה הכולל תוספת 2,000 שקלים למורה, הסכם לשש שנים ותוספת של שעת לימוד פרונטלית כנגד שלוש שעות פרטניות. בארגון המורים הכחישו את הדיווחים על פשרה מתקרבת ומסרו: "יש סעיפים רבים שלא נענו ועדיין לא נדונו, אנו מקיימים מו"מ ללא פשרות, כרגע לא נוכל לאשר אף מידע, השביתה תלויה ועומדת".

יו"ר ארגון המורים רן ארז, אמר בראיון לערוץ 12: "אנחנו הולכים לקראת שביתה בתיכונים, אין הידברות ואין התקדמות. הפערים הם גדולים מאוד. הפער הוא כרגע הוא 500 מיליון שקל, אבל הפער העיקרי הוא שהם דורשים חוזים אישיים והוצאת את המנהלים מההסכם הקיבוצי".