"בשטחים הפלשתיניים הכבושים": מסמך של האוניברסיטה העברית מעורר סערה

במסמך רשמי של האוניברסיטה העברית, קוראים ל"אזרחים פלשתיינים המתגוררים בשטחים הפלשתיניים הכבושים" להגיש מועמדות למלגת דוקטורט במסגרת תוכנית המלגות של "יד הנדיב" | באוניברסיטה הגיבו: "מטרתנו להעניק הזדמנות שווה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 29/08/23 17:33 יב באלול התשפג

"בשטחים הפלשתיניים הכבושים": מסמך של האוניברסיטה העברית מעורר סערה
האוניברסיטה העברית בהר הצופים, צילום: קובי גדעון פלאש 90

במסמך רשמי של האוניברסיטה העברית בירושלים קוראים לסטודנטים פלשתיניים תושבי הרשות הפלשתינית ועזה להגיש מועמדות למלגת הדוקטורט בתוכנית של מלגת "יד הנדיב", תוכנית המלגות של משפחת רוטשילד. במסמך נכתב כי הזכאים למלגה הם: "פלשתינים מהשטחים הכבושים".

"אזרחים פלשתינים המתגוררים בשטחים הפלשתיניים הכבושים"

בין היתר נכתב במסמך שנוסח באנגלית כי מי שזכאים למלגה הם "אזרחים פלשתינים המתגוררים בשטחים הפלשתיניים הכבושים, כולל הגדה המערבית ורצועת עזה". בנוסף, מודגש כי סטודנטים פלשתיניים תושבי מזרח ירושלים אינם זכאים למלגה. המלגה מציעה מספר מצומצם של מלגות עבור דוקטורנטים ותעניק למתקבלים סכום של 8,000 שקלים בחודש למשך חמש שנים.

המכתב

המכתב צילום: צילום מסך

"מתנהלים באופן פוסט ציוני"

אך לא כולם שמחו לראות את הניסוח במכתב. בארגונים "לך ירושלים" ו"אם תרצו" תקפו את המכתב וכתבו: "מוסד ציבורי, המתוקצב בכספי עתק בידי משלם המיסים, מתנהל באופן פוסט ציוני ומגדיר שטחים הנמצאים בשליטת הרש"פ בתור 'כבושים'. כאילו לא מספיקה העבודה שבתוכנית המכינה האקדמית התקבלו סטודנטים תומכי טרור אשר השביתו את הלימודים בזמן שומר החומות". בארגונים קוראים לשר החינוך להתערב בנושא.

הפגנת סטודנטים באוניברסיטה העברית, ארכיון

הפגנת סטודנטים באוניברסיטה העברית, ארכיון צילום: Hadas Parush/Flash90

תגובת האוניברסיטה העברית

באוניברסיטה העברית הגיבו להאשמות: "לאוניברסיטה העברית מערך מלגות בהיקפים חסרי תקדים של עשרות מיליוני שקלים, שמטרתו להעניק הזדמנות שווה ומעטפת כלכלית ללימודים במוסד הכי יוקרתי בישראל. המערך מיועד למגוון רחב של סטודנטים מהפריפריה ביניהם: חרדים, יוצאי הקהילה האתיופית, דור ראשון לאקדמיה, מועמדים מהפריפריה החברתית- גאוגרפית, ערבים ועוד".