החל משנה הבאה: מורה מתחיל יוכל להרוויח 15,000 שקלים - אלו התנאים

על פי המתווה של משרד החינוך, מורים מתחילים שיועסקו בחוזה אישי, יוכלו להרוויח שכר שינוע בין 15-16 אלף שקלים, אך ייאלצו לעמוד בדרישות המשרד | אחוז המורים והגננות שיועסקו בחוזה אישי לא יעלה על 6%

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/08/23 17:39 כג באב התשפג

החל משנה הבאה: מורה מתחיל יוכל להרוויח 15,000 שקלים - אלו התנאים
בית ספר, חוזה אישי ומשתלם במיוחד, צילום: Michael Giladi/Flash90

לאחר שבהסכם החדש מול הסתדרות המורים, הוכנס סעיף שיאפשר למשרד החינוך להכניס מורים מתחילים למערכת בחוזה אישי, במשרד גיבשו מתווה להעסקת מורים בחוזה אישי כבר משנת הלימודים הקרובה, כך פורסם בעיתון "הארץ". על פי המתווה, המורים שיועסקו בחוזה אישי יוכלו להרוויח שכר שינוע בין 15-16 אלף שקלים, כאשר אחוז המורים והגננות שיועסקו בחוזה אישי לא יעלה על 6% מהעובדים שיעסיק המשרד.

מי יוכלו לקבל חוזה אישי?

על פי המתווה מי שיהיו זכאים לחוזה אישי ולשכר המשופר הם מורים מתחילים בעלי תואר שני או חמש שנות ניסיון במקצוע אותו הם מלמדים במידה והם לא נמצאים כיום במערכת החינוך. מורים שנמצאים כיום במערכת לא יוכלו לעבור לחוזה אישי מול המשרד אך במידה וירצו לעבור, יצטרכו תקופת צינון של 3 שנים מעבודה במשרד החינוך. העסקה בחוזה אישי תתאפשר בכל מקרה רק למשך 5 שנים והמורים יאלצו לחדש מידי שנה את החוזה מול בתי הספר.

חתימת הסכם השכר החדש

חתימת הסכם השכר החדש עם הסתדרות המורים. צילום: Tomer Neuberg/Flash90

על פי הדיווח ב"הארץ", במשרד עוד לא התחילו בגיוס מורים להעסקה בחוזה אישי והמורים יתחילו ללמד רק באמצע השנה. במהלך השנה הקרובה יועסקו במסגרת הפרוייקט רק אלף מורים כאשר החל משנה הבאה יועסקו עד 9,000 מורים שהם 6% מהמורים העובדים במשרד.

בחינוך והאוצר רוצים הסכם דומה גם מול ארגון המורים

כאמור, גיבוש החוזים האישיים מתאפשר לאחר ההסכם שנחתם בין המשרד לבין הסתדרות המורים כאשר במשרד רוצים לגבש חוזה דומה גם במשא ומתן שמתנהל מול ארגון המורים כיום. במשרד האוצר, הצלע השלישית להסכם רוצים להעביר כעשרה אחוזים מהמורים בבתי הספר העל תיכוניים להעסקה בחוזים אישיים כמו גם את כל מנהלי בית הספר, מה שיקנה להם שכר גבוה אך לא יקנה להם קביעות.