נתניהו מציג שינוי במערכת החינוך: "יכול להיות מהפכני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב קיש הציגו הבוקר את השינוי שמוביל קיש במשרד החינוך: "אני רוצה שההורים יכירו את זה - ילדי וילדות ישראל יוכלו להשתמש בבינה מלאכותית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/07/23 13:17 יג בתמוז התשפג

נתניהו מציג שינוי במערכת החינוך: "יכול להיות מהפכני"
נתניהו בבית ספר, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

בפתח ישיבת הממשלה במשרד ראש הממשלה בירושלים, הציג נתניהו את השינוי החדש במערכת החינוך שיכלול מגוון שיעורים וירטואליים, שינוי עליו עמל רבות שר החינוך יואב קיש: "תכנית העבודה שלנו נועדה להבטיח שילדי ישראל יקבלו חינוך טוב יותר - ויקבלו גם יותר חינוך". 

שינוי חדש: משרד החינוך פותח בית ספר וירטואלי 

נתניהו אמר: "השר יציג תכנית, שדיברנו עליה עם התמנותו לשר החינוך ואמרנו שמעבר למה שקורה בשעות הלימודים בתוך הכיתות אנחנו רוצים להשתמש בטכנולוגיה האינטרנטית שהולכת ומתפתחת כדי להעניק חינוך מותאם לכל ילד וילדה. יהודים וערבים, חרדים וחילונים, כל ילד וילדה בישראל, תהיה להם את האופציה להעשיר את החינוך שלהם, באמצעות תכניות לימוד שבהן אנחנו לוקחים את המרצים והמרצות, המורים והמורות הטובים ביותר ותכניות הלימוד הטובות ביותר שיש לנו, ולהעמיד אותם לרשות ילדי ישראל והורי ישראל".

שר החינוך קיש,

שר החינוך קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה שההורים יכירו את זה והם כבר יעודדו את הילדים - והילדים יעודדו את ההורים. יש כאן דבר בפוטנציה שיכול להיות מהפכני. כלומר, כל תלמיד ותלמידה יוכלו ללמוד טוב יותר באמצעות הכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, כולל בינה מלאכותית, שאנחנו עמלים להכניס אותה כחלק מאותה תכנית אינטרנטית, כלומר שילדי וילדות ישראל יוכלו להשתמש בבינה מלאכותית.

"אני מדגיש את זה - השאלה היא לא רק אם יהיו לנו המפתחים והמתכנתים ויוצרי האלגוריתמים, זה מספר קטן מאוד, אבל הבחינה של כלכלות העתיד וחברות העתיד, זה כמה מהילדים והילדות שלנו יוכלו להשתמש בבינה מלאכותית באופן שיגדיל מאוד את היכולות שלהם ואת הפיריון שלהם כעובדים ועובדות במשק. לכן, אני רוצה גם בהזדמנות הזאת, בשם כל שרי ושרות הממשלה, לאחל חופשת קיץ טובה ובטוחה לתלמידים ולתלמידות שלנו. תנו להורים קצת מנוחה אם אתם יכולים, זה רצוי מאוד".