קיש יוזם: הארגון הישראלי - פלשתיני יוצא ממערכת החינוך

פורום המשפחות השכולות הישראלי פלשתיני זומן לשימוע במשרד החינוך, כאשר הטענה המרכזית היא שהארגון אינו עומד בתנאים שהציב משרד החינוך לגופים החיצוניים. השר קיש: "נמנע השתתפות של ארגונים המאפשרים פגיעה בצה"ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/23 07:26 א בתמוז התשפג

קיש יוזם: הארגון הישראלי - פלשתיני יוצא ממערכת החינוך
השר קיש, במשרד החינוך לא מוותרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השר יואב קיש מקדם את הוצאתו של הארגון "פורום המשפחות השכולות הישראלי פלשתיני" ממשרד החינוך. על פי הדיווח ב"ישראל היום", אנשי המשרד זימנו לשימוע את אנשי הפורום במטרה להוציאו ממערכת גפ"ן של המשרד, המספקת תוכניות חיצוניות חיצוניות למערכת החינוך.

הסעיף החדש בתקנון

הטענה העיקרית של השר בגינה הוא רוצה להוציא את הפורום מהמערכת היא, שהוא אינו עומד בתנאים שהציב משרד החינוך לגופים החיצוניים. בין היתר ישנו סעיף הקובע כי "ביזוי והשפלה של צה"ל, חיילי צה"ל, חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה" יביא להפקת התקשרות עם ספקים ש המשרד.

קיש טוען למעשה כי ההשוואות שעושה הארגון בין הנפגעים הפלשתינים לקורבנות הטרור הישראליים וחללי צה"ל מהווה פגיעה בסעיף. מנגד, טוענים בארגון כי "החברים בפורום דוחים מכל וכל את דרך הטרור. גם אם חלקם נעצרו בצעירותם בשל עיסוקם בפעולות אלימות, כולם נטשו דרכים אלו והם מתנגדים לכל ביטוי של טרור ואלימות" כך הציגו אתמול (ב') את הדברים בדיון בוועדת החינוך של הכנסת.

טקס הזיכרון הישראלי פלשתיני

טקס הזיכרון הישראלי פלשתיני צילום: Itai Ron/Flash90

"אינם עולים בקנה אחד עם הערכים שאותם משרד החינוך מוביל"

בתגובה לפרסום בישראל היום הגיב השר קיש ואמר: "עם כניסתי לתפקיד בחנתי את מכרז גפ"ן המאפשר לתכניות שונות ומגוונות לתת שירותים למוסדות החינוך. לאחר בחינת עומק שבוצעה בנושא נוכחתי לגלות כי במכרזים קודמים אושרו השתתפותן של תוכניות המובלות על ידי ארגונים שאינם עולים בקנה אחד עם הערכים שאותם משרד החינוך מוביל".

"בהתאם לכך, המשרד הוסיף קריטריון שימנע השתתפות של ארגונים המאפשרים פגיעה בצה"ל, ביזוי חיילי צה"ל ופגיעה בקורבנות פעולות האיבה. המכרז החדש תוקן והתווסף סעיף ברור וחד-משמעי בנושא. משרד החינוך בהובלתי לא יאפשר פגיעה בכוחות הביטחון ופעילות מהסוג הזה באף מוסד חינוכי".

פורום המשפחות השכולות הישראלי פלשתיני, עולה מידי שנה לכותרות ביב אירועי יום הזיכרון, שם הוא מארגן בשנים האחרונות את טקס זיכרון הישראלי פלשתיני, טקס שנוי במחלוקת הגורר איתו מחאות לא מעטות סביב הטענות להשוואה בין חללי צה"ל וקורבנות טרור לבין מחבלים פלשתיניים.