יחולקו תעודות? השר קיש פנה למוצא האחרון

ברקע המשך העיצומים של ארגון המורים, פנה שר החינוך לבית הדין הארצי לעבודה בדרישה לדון על חלוקת התעודות בסוף השנה: "התלמידים לא יוכלו לנצל את חופשת הקיץ ללמידה ולתגבור"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/06/23 18:28 כו בסיון התשפג

יחולקו תעודות? השר קיש פנה למוצא האחרון
השר קיש, מתעקש על חלוקת התעודות, צילום: Flash90

המאבק בין משרד החינוך וארגון המורים עולה מדרגה. לאחר שבועות של עיצומים מצד הארגון ובתוכם גם סירוב לחלוקת תעודות סוף השנה, במשרד החינוך פונים היום (ה') לבית הדין לעבודה בדרישה לדון בכל הנוגע לחלוקת התעודות, כך פורסם ב"חדשות 12". מוקדם יותר השבוע נפגש השר קיש עם הנהגת ההורים ומועצת התלמידים הארצית שגיבו שקראו לארגון לא לפגוע בתלמידים.

 הפניה לבית הדין

"עיצומים אלה פוגעים פגיעה קשה בכלל ציבור התלמידים" כתבו במשרד החינוך, "ובפרט בתלמידי כיתות י' ו-י"א, שלא יקבלו את תעודות הסיום השנה". במשרד החינוך מדגישים את חשיבות חלוקת התעודות וכותבים: "עיצומים אלו של אי מתן התעודות יגרמו לכך שהתלמידים לא יוכלו לנצל את חופשת הקיץ גם ללמידה ולתגבור, ולא יידעו במה עליהם להתמקד, בפרט כשאת תוצאות הבחינות עצמן לא הם קיבלו בארבעת-חמשת החודשים האחרונים".

רן ארז, יו"ר ארגון המורים.

רן ארז,מסרבים לחלק תעודות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על המשא ומתן מול ארגון המורים כתבו במשרד החינוך: "המדינה משקיעה את מרב מאמציה במשא ומתן בהסכם שכר תקופתי עם ארגון המורים, והיא קוראת לארגון המורים להתכנס למשא ומתן אפקטיבי וענייני, שאינו מנותק מן ההקשר התעשייתי שבו אנו מצויים, זאת בהקדם וללא דיחוי".

הנהגת ההורים: "נילחם שתלמידי התיכונים יקבלו תעודות"

כאמור, מוקדם יותר השבוע נפגש השר קיש עם יו"ר הנהגת ההורים שאמר: "תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל מתנגדים בכל תוקף לעיצומים שפוגעים בתלמידים ובתלמידות. שנת הלימודים מסתיימת, אבל הפגיעה בתלמידים נמשכת. אנו נילחם בכל כוחנו בכדי שתלמידי התיכונים יקבלו ציונים ותעודות. איננו יכולים לקבל שמתקיימים מבחנים שלא מוחזרים ותלמידים ותלמידות לא יודעים במה הם צריכים להשתפר"