בשורה להורים: מחירי הקייטנות יסובסדו - זאת ההנחה שתקבלו

משרד הפנים ימשיך גם השנה את פיקוח המחירים על קייטנות הקיץ לתלמידי הגנים ובתי הספר היסודיים. המחיר יפוצל למחירי בוקר וצהריים וינוע סביב 1000 שקלים | בעקבות עדכון מחירי המעונות, המדינה תסבסד על המחיר בשלושת החודשים האחרונים של השנה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/06/23 13:11 כט בסיון התשפג

בשורה להורים: מחירי הקייטנות יסובסדו - זאת ההנחה שתקבלו
קייטנה, פיקוח על המחירים, צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

משרד הפנים ימשיך גם הקיץ את הפיקוח על הקייטנות הציבוריות מול הרשויות המקומיות, מהלך שהתחיל בשנת 2017. במסגרת חוק הפיקוח על הקייטנות הציבוריות, על רשויות מקומיות המפעילות קייטנות לגבות את מחירי הבסיס המתעדכנים מדי שנה בהתאם למדד המחירים לצרכן. שר הפנים משה ארבל: "אנו מוודאים שהורים רבים יוכלו לרשום את ילדיהם לקייטנות".

המחיר המסובסד לקייטנות

יחידה מיוחדת במשרד הפנים, המורכבת מצוות של פקחים תפעל מול הרשויות לפיקוח על המחירים, עבור קייטנות ציבוריות, בהן משתתפים 100 ילדים לפחות בגילאי בית ספר יסודי ועד 35 ילדים לפחות בגיל הגן. מחירי הבסיס לחופש הקרוב יעמדו לילדי הגנים (גילאי 7 חודשים - 3) יעמוד על 746 שקלים לבוקר ו-376 שקלים לצהריים. לילדי בתי הספר היסודיים יעמוד המחיר על 653 לבוקר ו-405 שקלים לצהריים. במשרד מציינים כי מחירי טרום הפיקוח היו גבוהים בכ-400-500 שקלים.

שר הפנים משה ארבל: "הפיקוח על הקייטנות הציבוריות הוא מהלך חברתי וחשוב לאין ערוך. באמצעותו אנו מוודאים שהורים רבים יוכלו לרשום את ילדיהם לקייטנות במחיר שווה לכל נפש ובכך מסייעים בהקלה על יוקר המחיה בחודשי הקיץ".

השר משה ארבל |

השר משה ארבל | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מחיר המעונות עולה - המדינה בסבסד באמצעות סבסוד הורים

במקביל, משרד העבודה פרסם כי ההפרש בגין עליית התעריף לשנת הלימודים הנוכחית לילדים במעונות היום המסובסדים ע"י משרד העבודה, לא יושת על ההורים אלא על המדינה. המהלך מגיע לאחר שאושרה העלאת תעריף שכר הלימוד במעונות היום בתחילת חודש יוני 2023. המדינה תשלים את הפער בין התעריף החדש לתעריף הנוכחי באמצעות הגדלת סבסוד ההורים, לכלל ההורים שנמצאים במעונות היום עם סמל המדינה, גם אם הם לא מקבלים סבסוד.

המדינה תספוג את עליית המחיר לכל הילדים הרשומים במערכות משרד העבודה. העליה הממוצעת בשכר הלימוד עומדת על כ -222 שקלים לחודש לקבוצת הגיל של הפעוט. מדובר על כ- 115 אלף הורים לפעוטות הרשומים במעונות. עלות הסבסוד המוערכת- כ-90 מיליון שקלים ל-3 חודשים עד תום שנת הלימודים במעונות היום (יוני, יולי ואוגוסט 2023). 

השר בן צור חותם על הצו

השר בן צור, המחיר עולה - המדינה תסבסד. צילום: משרד העבודה

שר העבודה יואב בן צור מאר לאחר החתימה: "עקב עליית המחירים בדמי הרישום למעונות היום, הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד למצוא פתרון מיידי לתמיכה נוספת בסבסוד המעונות. משרד העבודה מוביל מדיניות של חמלה ורווחה להקל מעל ההורים את הנטל הכספי בתשלום במעונות, וכך נמשיך לעשות בעתיד".