ראיון הרב בני פרל מבקש: "תוציאו את התלמידים מהמאבק"

ראש ישיבה לאמנויות ולמדעים בר-אילן בתל אביב, הרב בני פרל, טוען כי המאבק של ארגון המורים הוא מוצדק אך לא צריך לבוא על חשבון התלמידים וקורא לשני הצדדים לשבת כדי לסיים את המשבר לפני סיום שנת הלימודים

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 13/06/23 11:41 כד בסיון התשפג

הרב בני פרל מבקש: "תוציאו את התלמידים מהמאבק"
תלמידי מערכת החינוך, איך מתווכים את הרפורמה לתלמידים?, צילום: onatan Sindel/Flash90

שנת הלימודים תשפ"ג צפויה להסתיים בשבוע הבא והמשבר בין משרד החינוך לארגוני המורים רק מחריף. בחודש האחרון, בארגון המורים נקטו בשורה של עיצומים הכוללים את ביטול המסעות לפולין ומניעת חלוקת תעודות, מה שהוביל את שר החינוך, יואב קיש, להיפגש עם נציגי הנהגת ההורים הארצית במטרה לגבש עמדה משותפת במאבק.

בשיחה עם "חדשות כיפה", ראש ישיבה לאמנויות ולמדעים בר-אילן בתל אביב, הרב בני פרל, טוען כי המאבק של ארגון המורים מוצדק אך הוא לא צריך לבוא על חשבון התלמידים וקורא לשני הצדדים לשבת כדי לסיים את המשבר לפני סיום שנת הלימודים.

"התלמידים הם לא צד במאבק, צריך למצוא דרכים אחרות לפתרון המשבר"

"המאבק הוא צודק ומובן", פתח הרב פרל את דבריו, "בתי ספר רבים כיום לא מצליחים לגייס צוות מורים ללימודי ליבה לשנה הבאה. לפני שדורשים מהחרדים ללמוד וללמד ליבה, קודם כל שיתנו לנו, לממלכתי ולממלכתי דתי, ללמוד שעות ליבה. המדינה עוד לא התעוררה ולא מבינה את עומק המשבר שקיים כבר שנים. באים אנשים שהם לא כשירים למערכת כדי להיות מורים ומנסים להתקבל למקצועות כמו מתמטיקה מדעים ואין להם שום מושג איך לנהל וללמד כיתה".

הרב בני פרל

הרב בני פרל צילום: ללא

ראש הישיבה טוען כי המאבק לא צריך לבוא על חשבונם של התלמידים וכי יש למצוא דרכים אחרות כדי לפתור את המשבר. "בכל מאבק יש נפגעים אך התלמידים הם לא צד במאבק. זה לא בסדר שתלמיד שמסיים את שנת הלימודים, לא סוגר את המעגל, לא מקבל את התעודה, לא יושב עם המורה שלו ולא מקבל את ההערכה מה הוא צריך לשמר ולשפר. לא צריך לפגוע בתלמידים, בטיולים שלהם לא בתעודות ולא בשום דבר. צריך למצוא דרכים אחרות למאבק".

רן ארז, מגביר את העיצומים

רן ארז, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"הם צריכים לבוא לשר החינוך, לדפוק לו על השולחן ולהגיד לו להתעשת"

לדבריו של הרב פרל, הנהגת ההורים הארצית צריכה לא לתפוס צד במאבק אלא צריכים לדרוש משר החינוך לסיים את המשבר. "שר החינוך עושה את מה שהוא אמור לעשות כצד במאבק אך לצערי ההורים עומדים לידו. הם צריכים לבוא לשר החינוך, לדפוק לו על השולחן ולהגיד לו להתעשת".

השר קיש עם הנהגת ההורים

השר קיש עם הנהגת ההורים צילום: הנהגת ההורים

בסיום דבריו, קרא ראש הישיבה לשני הצדדים לשבת כדי לסיים את המשבר. "בכל המאבקים האלה אנחנו יודעים כיצד הם יסתיימו. שני הצדדים צריכים לשבת עד שיעלה עשן לבן, לסגור את העניין הזה ולהפסיק לנהל את המאבקים האלו על חשבון התלמידים. חלקם חזרו ללימודים לאחר תקופת ארוכה של קורונה וחלקם עשו מאמצים רבים במהלך השנה. הם מסיימים את השנה והם לא יראו את התוצאות שהשקיעו במהלך השנה. זה כמו מאבק בין שני הורים, אם אתם רוצים להתגרש, תוציאו את הילדים מהמאבק שלכם".