לא יחולקו תעודות? המהלך של השר קיש והנהגת ההורים נגד ארגון המורים

המשבר בין משרד החינוך וארגון המורים נמשך. שר החינוך קיש נפגש עם הנהגת ההורים הארצית במטרה לתאם עמדות נגד ארגון המורים: "נגיש בקשה לצו מניעה שידרוש חלוקת תעודות סוף שנה" | ארז דחה את הצעת משרד האוצר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 11/06/23 16:51 כב בסיון התשפג

לא יחולקו תעודות? המהלך של השר קיש והנהגת ההורים נגד ארגון המורים
השר קיש עם הנהגת ההורים , צילום: הנהגת ההורים

שר החינוך יואב קיש נפגש היום (א') עם נציגי הנהגת ההורים הארצית ויו"ר מועצת התלמידים הארצית במטרה לגבש עמדה משותפת במאבק מול ארגון המורים. הפגישה מגיעה ברקע הגברת העיצומים מצד ארגון המורים והמאבק המתנהל לגבי הסכם השכר החדש. 

במהלך המפגש אמר שר החינוך קיש: "יו"ר ארגון המורים מר רן ארז לא מקיים מו"מ ומכוון לפגוע בפתיחת שנת הלימודים הבאה וזאת מעבר לנזק של מניעת קבלת תעודות סיום השנה. אנו נגיש באופן מיידי בקשה לצו מניעה שידרוש חלוקת תעודות סוף שנה ונפעל באופן אקטיבי לביטול החלטה הקיימת" אמר קיש.

הנהגת ההורים תומכת בקיש: "הפגיעה בתלמידים נמשכת"

השר קיש הוסיף כי באוצר הגישו הצעה חדשה להסתדרות המורים, אך זו דחתה אותה: "הצעת האוצר למורים היא הצעה שיש לקיים עליה שיח ולהתקדם במשא ומתן שלא על גבם של תלמידי ישראל. אני תומך באופן מלא במאבק המורים וסבור כי מדובר במאבק צודק, יחד עם זאת אני מתנגד בצורה נחרצת להתנהלות הדורסנית של רן ארז שפוגעת בתלמידים ואף במורים בצורה קשה".

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. הפסיד בעתירה

רן ארז, יו"ר ארגון המורים, המאבק נמשך. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שייף אמר בפגישה: "תומכים בדרישות המורים להעלות את שכרם, אבל מתנגדים בכל תוקף לעיצומים שפוגעים בתלמידים ובתלמידות. שנת הלימודים מסתיימת, אבל הפגיעה בתלמידים נמשכת. אנו נילחם בכל כוחנו בכדי שתלמידי התיכונים יקבלו ציונים ותעודות. איננו יכולים לקבל שמתקיימים מבחנים שלא מוחזרים ותלמידים ותלמידות לא יודעים במה הם צריכים להשתפר".

מסעות לפולין וחלוקת תעודות: עיצומי ארגון המורים

בארגון המורים מגיבים לדברי השר קיש ואומרים: "שר החינוך מר קיש, כדרכו, חוזר כל פעם על אותם שקרים וחושב שחזרה על שקר הופכת אותו לאמת. מעבר לכך אין מה להתייחס לאמירותיו המצוצות מן האצבע".

המאבק בין ארגון המורים ומשרדי החינוך והאוצר נסוב סביב דרישת ארגון המורים להסכם שכר חדש וטוענים כי במשרד האוצר לא מציעים הצעה רצינית. בארגון נוקטים בחודשים האחרונים עיצומים הכוללים את ביטול המסעות לפולין ומניעת חלוקת תעודות בסיום השנה. לפני כחודש וחצי אמר ארז: "המאבק יימשך והוא לא תם לצערי הרב משרד האוצר ובמיוחד משרד החינוך לא עושים שום מאמץ כדי לסיים את הסכסוך - אנחנו רוצים הסכם קיבוצי שבו שיפור שכר המורים".