פרופ' זמירה מברך היא כלת פרס ישראל בחקר החינוך

כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך לשנת תשפ"ג היא פרופסור זמירה מברך, כך הודיע שר החינוך קיש | "פיתחה וחקרה שיטות הוראה חדשניות לשיפור ההישגים הלימודיים של כלל הלומדים ובעיקר מהפריפריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 15:08 כג באדר התשפג

פרופ' זמירה מברך היא כלת פרס ישראל בחקר החינוך
צילום: פלאש 90. דוד כהן

שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (ה') כי פרופ' זמירה מברך, שכיהנה בעבר בתפקיד המדענית הראשית של משרד החינוך, היא כלת פרס ישראל בתחום חקר החינוך לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס התכנסה בראשותה של פרופ' עדינה שמיר ובהשתתפותם של החברים פרופ' ציפי הורוביץ קראוס, פרופ' אדם ניר ופרופ' אודרי רקח.

"בעלת תרומה לצמצום הפערים בין תלמידים"

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה כי הפרס מוענק לפרופ' מברך בשל היותה "פורצת דרך, מהמובילים בארץ בתחום חקר תהליכים קוגניטיביים ומטא-קוגניטיביים וקידום החינוך המתמטי בישראל ובעולם". מברך נולדה בחיפה בשנת 1946, והיא היא פרופסור אמריטה בבית הספר לחינוך של אוניברסיטת בר-אילן. בעבר כיהנה כנשיאת המכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין וכמדענית ראשית במשרד החינוך.

צילום: אוניברסיטת בר אילן

עוד ציינה הועדה כי "מברך פיתחה וחקרה שיטות הוראה חדשניות לשיפור ההישגים הלימודיים של כלל הלומדים ובעיקר, של תלמידים מהפריפריה ומרקע סוציואקונומי מגוון. הטמעת ממצאי המחקר של פרופ' מברך באה לידי ביטוי בשיטת הלימוד המתמטי שפיתחה המיושמת בבתי ספר רבים בישראל ובעלת תרומה לצמצום הפערים בין תלמידים מתקשים ושאינם מתקשים בשדה החינוכי בארץ".

פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינה ל-11 חתני וכלות הפרס.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן