הגות ציונית דתית: פרופסור דב שוורץ הוא חתן פרס ישראל

חתן פרס ישראל בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה לשנת תשפ"ג הוא פרופסור דב שוורץ. לשעבר דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת בר אילן ובוגר ישיבת ההסדר כרם ביבנה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/03/23 10:42 יד באדר התשפג

הגות ציונית דתית: פרופסור דב שוורץ הוא חתן פרס ישראל
פרופסור דב שוורץ, צילום: אילן בן עמי

שר החינוך, יואב קיש, הודיע היום (ג') על זכייתו של חתן פרס ישראל, פרופסור דב שוורץ, בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' זאב גריס ובהשתתפותם של החברים: פרופ' עמירה ערן, פרופ' זאב הרוי ופרופ' מנחם קלנר.

בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי: "פרופ' דב שוורץ קבע נורמות חדשות של שיטה ומחקר ברבים מתחומי חקר ההגות היהודית. חיבוריו ממפים את החוגים הפילוסופיים שפעלו בספרד, בפרובנס ובביזנטיון בשלהי ימי הביניים. מחקריו עוקבים אחר תולדות הרעיונות וקבוצות הוגים בעלות מכנה משותף הגותי מובחן".

יואב קיש

יואב קיש, יעניק את הפרסים השנה צילום: כיפה

תרומתו רבת הערך לחקר מקומה של המוסיקה בהגות היהודית

כמו כן, הוועדה נימקה כי "ראוי לציין במיוחד את הדגשת המימד התיאולוגי בהגות הציונות הדתית ואת תרומתו רבת הערך לחקר מקומה של המוסיקה בהגות היהודית". שוורץ היה חתן פרס א.מ.ת - אמנות מדע תרבות - לשנת 2015. לשעבר דיקן הפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת בר אילן ובוגר ישיבת ההסדר כרם ביבנה. יש לציין כי פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינת ישראל בתחומים הבאים:

חקר המשפטים

מדעי היהדות, הרוח והחברה:
▪️חקר מחשבת ישראל, הפילוסופיה היהודית וקבלה
▪️חקר החינוך

מדעי החיים ומדעים מדויקים
▪️חקר מדעי החיים
▪️חקר הכימיה, הנדסה כימית
▪️חקר מדעי הסביבה וקיימות

תרבות ואמנות
▪️אמנות פלסטית: ציור, פיסול, צילום
▪️זמר עברי
▪️מוסיקה ומוסיקולוגיה
▪️ספורטאים מצטיינים

פרס על הישגים מיוחדים
▪️מפעל חיים – תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה