הרב שי פירון מנתח את הרפורמה בבגרויות: "תוצאה של לחצים פוליטיים"

שר החינוך לשעבר מסביר בפוסט בפייסבוק את עמדתו ביחס למתווה הבגרויות החדש, ומביע התנגדות לריבוי המבחנים המסתמן. "הלמידה צריכה להיות מוכוונת להערכה ולא למדידה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 10:43 כב באדר התשפג

הרב שי פירון מנתח את הרפורמה בבגרויות: "תוצאה של לחצים פוליטיים"
הרב שי פירון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, פרסם היום (ד') פוסט בפייסבוק בו שיתף את דעתו ביחס למתווה הבגרויות החדש שהציג אתמול שר החינוך יואב קיש. לטענת פירון, המתווה יוביל לעלייה בכמות הבחינות להן ידרשו תלמידי התיכון, דבר שימנע מהם להתחבר באמת לחומר הנלמד ושמעיד לדעתו על "מחלה ישראלית".

פירון הסביר בפוסט כי יש הבדל בין "מדידה" ל"הערכה". לדבריו, "מדידה זה לדחוף מד חום. הערכה זה להכיר את הילדים טוב דרך העיניים". וטוען כי מורה טוב ידע להעריך את מצב התלמיד בלי להזדקק לבחינות. 

"תוצאה של לחצים פוליטיים"

"אנחנו חוזרים לכמות לא סבירה ולא הגיונית של מבחנים" אמר הרב פירון, והוסיף: "אולי זה שלב בתכנית גדולה יותר, אבל החזרה לכמות גדולה של מבחנים איננה תוצאה של רפורמה חינוכית אלא של לחצים פוליטיים והתחייבויות קואליציוניות".

עוד אמר שר החינוך לשעבר, "אז עכשיו יהיו בחינות בתנ"ך. זה מעניין השמחה על 'חזרת הבחינה', כאילו היא תוביל ליותר זהות וחיבור ליהדות. כאילו היא תחבר אותנו לשורשים". והדגים: "ראו את החבר'ה במכינה, בלי בחינות, לומדים לילה ויום. מדוע? כי זה משמעותי, מאתגר, רלוונטי".

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הרב פירון: ילדי ישראל צריכים להיבחן בארבע בחינות חיצוניות

הרב פירון סיכם את עמדתו ביחס לבחינות שאליהם התלמידים צריכים לגשת: "ילדי ישראל צריכים להיבחן בארבע בחינות חיצוניות. הן תהיינה בתחומי דעת שונים עליהם יכריז משרד החינוך בתחילת שנת הלימודים". לפי דעתו, "שאר הלמידה צריכה להיות מוכוונת להערכה ולא למדידה".