לקראת השביתה - בשלטון המקומי תוקפים: "בממשלה אין מבוגר אחראי"

בעקבות השביתה הגדולה בשלטון המקומי שתחול מחר, צפויים שיבושים נרחבים במערכות החינוך ובפעילות השוטפת של העיריות והמועצות המקומיות | בדיון חירום של 200 רשויות אמר יו"ר השלטון המקומי: "האוצר מנסה לעשות קומבינה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 22/02/23 18:24 א באדר התשפג

לקראת השביתה - בשלטון המקומי תוקפים: "בממשלה אין מבוגר אחראי"
צילום: Nati Shohat / Flash 90.

השביתה בשלטון המקומי: השלטון המקומי ישבית מחר (ה') את כל פעילותו לאחר שלא הושגו הסכמות בנושא. במסגרת העיצומים, יושבתו כל השירותים של העיריות והמועצות המקומיות דבר שישפיע על כל מערכי השירות אך בעיקר ישפיע על מערכות החינוך שברוב חלקי הארץ ישבתו מחר כשגם ארגון המורים הצטרף למחאה והודיע כי גם החינוך העל יסודי ישבות מחר. החינוך המיוחד ייפעל כרגיל.

בחלק מהרשויות יתקיימו לימודים חלקיים

חלק מהרשויות החליטו לחרוג מהשביתה ויאפשרו לימודים בגני הילדים, בתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, בתיכונים לא ייערכו לימודים. בין העיריות שיאפשרו לימודים מחר נמצאות: ירושלים, פתח תקווה, רמלה, קריית גת. גם מועצת בנימין הודיעה כי ייערכו לימודים בבתי הספר, מעונות וחלק מהתיכונים ובחינוך המיוחד אך לא בגני הילדים. 

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בעקבות השביתה, יושבתו גני הילדים מאחר והסייעות שובתות וגם בבתי ספר יסודיים וחטיבות הביניים ישבתו מאחר וגם המאבטחים ישבתו מחר. בחינוך העל יסודי כאמור, ישבתו גם כן לאחר הצטרפות ארגון המורים למחאה. בשלטון המקומי דורשים לפתור את משבר הסייעות בגני הילדים ולהגדיל את מספר כיתות הלימוד. 

במקומות בהם המאבטחים ישבתו לא יתקיימו לימודים

למרות ניסיונות משרד החינוך לאפשר יום לימודים קצר בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים, מנכ"ל משרד החינוך  הודיע היום כי במקומות בהם המאבטחים ישבתו, לא יתקיימו לימודים. בהנהגת ההורים הארצית הביאו תמיכה בדרישות השלטון המקומי אך הסתייגו מהפגיעה הנמשכת בתלמידים: "ילדינו לא יוחזקו בני ערובה בידי שום ארגון" אמרו.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיון חירום בשלטון המקומי: "אנחנו מאוחדים בעמדתינו"

בדיון שערכו כ-200 רשויות ועיריות תקף יו"ר השלטון המקומי את הממשלה ומשרד האוצר ואמר: "לצערי בממשלה אין אף מבוגר אחראי שינהל את האירוע. אם האוצר היה משקיע משאבים בניהול מו"מ כמו שהוא משקיע בלסכסך את השלטון המקומי היתה לנו מערכת חינוך מצוינת. אבל הוא לא יצליח. אנחנו מאוחדים בעמדתינו".

"לא ניתן לאף אחד לעבוד עלינו" הוסיף ביבס, "האוצר מנסה לעשות קומבינה על חשבון התושבים ואנחנו לא נאפשר את זה. הפכנו להיות הקופה של האוצר. קיימנו פגישות והתרענו אבל את האוצר לא מעניין שכל יום נסגרים מאות גנים כי אין צוותי חינוך. לא מעניין אותו שהילדים לומדים בקראוונים וזה במקרה הטוב. אנחנו בזמן פציעות לפני אישור  התקציב ואנחנו לא נוותר".